کد خبر: 1188566
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
سیدعبدالله متولیان

۱- وحدت امت اسلامی مهم‌ترین مقدمه ظهور و شکل‌گیری تمدن نوین و بزرگ اسلامی بر مبنای دین الهی است و مهدویت به عنوان نقطه هدف اتحاد امت اسلام، به دنبال آن است که جامعه بشر را به جامعه عادلان و صالحان رهنمون ساخته و به این ترتیب ‏بشر از پرداختن به مشکلات خود، گذر کرده و به دنبال آبادی جهان باشد.
۲- امام خمینی (ره) فلسفه انقلاب اسلامی را حرکت در مسیر احیای اسلام ناب محمدی و اجرای عدالت و معنویت دانسته و فرموده‌اند: «ما برای پیاده کردن اسلام ناب محمدی بر دنیا و اجرای عدالت و نجات بشریت قیام کرده‌ایم». بر این اساس ‏انقلاب اسلامی زمینه ساز و مقدمه ظهور است و جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند امت رسول الله (ص) در جهان اسلام کنار هم باشد تا زمینه را برای نجات بشریت و ظهور امام زمان (عج) فراهم کنند.
۳- انقلاب اسلامی که در سال ۵۷ در ایران اتفاق افتاد، اولاً دارای مهندسی پنج مرحله‌ای تا ظهور است و ثانیاً اختصاص به ایران هم نداشته و نقطه شروع انقلاب جهانی اسلام و ایجاد وحدت و پیوستگی کشور‌های اسلامی است. انقلاب اسلامی باید گسترش پیدا کند تا به تدریج همه کشور‌های اسلامی آمادگی برای ظهور حضرت و ‏آمادگی برای مقابله با طاغوتیان و ظالمان جهان را داشته باشند.
۴- برگزاری هرچه باشکوه‌تر ایام‌الله: «بزرگداشت تولد فخر عالم بشریت حضرت رسول اعظم (ص)»، «تکریم عاشورا و کربلا»، «اهتمام هرچه تمام‌تر به گسترش راه‌پیمایی اربعین»، «شکل‌گیری صفوف به هم فشرده در راه‌پیمایی روز قدس» و... از مهم‌ترین شاخص‌های فرهنگی مسلمانان و از جلوه‌های عملی وحدت جهان اسلام برای ظهور پرچمدار عدالت و معنویت است.
ذکر این نکته قابل تأمل است که اساس هفته وحدت بر چشم پوشی از اختلاف جهان اسلام بر تاریخ ولادت نبی مکرم اسلام استوار است و پیام روشن این ابتکار تلاش ملت‌های مسلمان بر تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌های ناب برای شکل‌گیری امت بزرگ اسلامی در اقصی نقاط جهان است.
۵- چهل و پنج سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در این مدت در مسیر مقابله با توطئه‌ها و گردن‌کشی مستکبران و سلطه گران غربی و در راه وحدت اسلامی و احیای امت اسلامی گردنه‌های صعب‌العبور و سختی را پشت سرگذاشته و به لطف خداوند متعال توفیقات بسیار خوبی داشته و ضمن خنثی نقشه‌های تفرقه افکنانه دشمن، خواب راحت را از چشم کفار گرفته و عصبانیت آنان را درپی داشته است.
۶- سخنان رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نقطه عطف حرکت جهان اسلام برای ایفای نقش در نظم جدید جهانی به شمار می‌رود. آیت‌الله رئیسی در این اجلاس رسماً از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در ارائه گفتمان معتبر و فراگیر بین‌المللی در نظم جدید سخن گفت. ناگفته پیداست که مهم‌ترین و اساسی‌ترین رکن شکل‌گیری نظم جدید جهانی وجود یک گفتمان معتبر و فراگیر جهانی است و دولت‌های جهان اعم از دول حاضر در بریکس و شانگ‌های (و مشخصاً چین، روسیه، برزیل، هند و...) فاقد قدرت گفتمان‌سازی هستند و تنها انقلاب اسلامی ایران است که با مقاومت در برابر استیلای نظام سلطه توانسته پرچم عدالت‌خواهی و ظلم ستیزی را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآورد.
۷- جمهوری اسلامی ایران با استفاده حداکثری از نقاط قوت و فرصت‌های بزرگ نظیر ایام‌الله «هفته وحدت»، «راه‌پیمایی اربعین»، «روز قدس» و... توانسته بر ۴۵ سال تلاش غرب برای اسلام ستیزی و اسلام هراسی خط بطلان کشیده و در یک جهاد شناختی، دل‌های مردم جهان را با اسلام نرم نموده و زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده سازد.
۸- در شرایطی که غرب وحشی برای نابودی خانواده و ویرانی نظام اخلاقی در جهان تلاش می‌کند و جهان بشری در سایه تهاجم و شبیخون فرهنگی غرب در حال غرق شدن در باتلاق فساد اخلاقی است، جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با برافراشتن پرچم احیای خانواده به ندای مردم جهان برای خارج شدن از فاضلاب فساد اخلاقی نظام سرمایه داری لبیک گفته و رسالت اصلی امت اسلامی برای ایفای نقش در جهان آینده را گوشزد کرده است.
۹- قرائن و شواهد موجود نشان می‌دهد که ملت‌های جهان از فساد اخلاقی و نابودی نظام خانواده نگران بوده و تشنه فرهنگ حیات بخش اسلام هستند و همین اقبال عمومی به عدالت و معنویت رسالت جهان اسلام را برای ورود به گام دوم هفته وحدت سنگین‌تر می‌کند و جمهوری اسلامی به عنوان بنیان گذار هفته وحدت (با عنایت به سخنان رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد) باید پرچم گام دوم هفته وحدت جهان اسلام را برای ایفای نقش در نظم جدید جهانی به اهتزاز درآورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار