کد خبر: 1188431
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
آئین بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس سرداران اسلام؛ فلاحی، فکوری، نادری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم که در شامگاه جمعه هفتم مهرماه و در سالروز شهادت فرماندهان نظامی کشور؛ ولی‌الله فلاحی، یوسف کلاهدوز، سید‌موسی نامجو و محمد جهان‌آرا برگزار شد، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان سرافراز، گفت: مولای متقیان علی(ع) جهاد را دری از درهای بهشت معرفی کرده‌اند که فقط به روی بندگان خاص خود باز می‌شود. 
وی تصریح کرد: این در پرفیض و با برکت یعنی در جهاد و شهادت سال‌هاست که به روی امت حزب الله در ایران اسلامی باز است و دامنه آن به گستره جهان اسلام هم گسترش پیدا کرده است. امروز جبهه مقاومت نیز عرصه حضور جهادی است و این در پر از خیر و برکت به روی احاد امت اسلامی در سراسر جهان باز شده است.
جهاد بالاترین ارزش‌ها در اسلام 
یوسفعلی‌زاده ابراز کرد: امام حسین(ع) نیز از در جهاد وارد شدند تا به شهادت رسیدند. همه مجاهدان فی سبیل‌الله اول لباس رزم و جهاد بر تن می‌کنند و بعد از اینکه عزم خود را برای جهاد جزم می‌کنند لایق شهادت می‌شوند. بنابراین جهاد یکی از بالاترین ارزش‌ها در اسلام است. 
وی با اشاره به حضور ارزشمند خانواده‌های شهدا در این مراسم خطاب به آنها گفت: شما نماینده هجده هزار شهید سرافراز استان خراسان رضوی هستید و به نمایندگی از خیل عشاق و فدائیان راه خدا در این مکان مقدس حضور پیدا کرده‌اید. 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی افزود: دین خدا همیشه حامی و فدایی دارد و سیدالشهدا(ع) با آن موقعیت و جایگاه بلندی که داشتند، وقتی دفاع از دین خدا ایجاب می‌کرد در راه دفاع از دین جان خود را فدا کردند و در این راه به شهادت رسیدند. 
وی افزود: در دوران دفاع مقدس استکبار جهانی و بلوک شرق و غرب با همه امکاناتی که داشتند صدام را تجهیز کردند تا جمهوری اسلامی را ساقط کنند ولی امروز چهل و چهار سال از آن دوران می‌گذرد ولی این خواسته آنها محقق نشده است. 
یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: مردم ایران در دوران دفاع مقدس با دست خالی و تکیه بر خدا بر همه این دشمنان پیروز شدند و امروز انقلاب اسلامی علیرغم میل دشمنان در اقصی نقاط دنیا فراگیر شده است.
دو عنصر اصلی دین مبین اسلام 
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی‌تبار؛ کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم گفت: دین مبین اسلام بر دو پایه اصلی و اصولی استوار است که این دو عنصر از پایه‌های نظام انقلاب اسلامی ما نیز است یکی مکتب عاشورا و مکتب حسینی و دیگری اصل مهدویت و فرهنگ انتظار. 
وی اظهار کرد: اولین بارقه‌های انقلاب اسلامی در و مرحله بالنده و طوفانی آن در پانزده خرداد سال 42 و چند روز بعد از سخنرانی روز عاشورای امام خمینی(ره) در مدرسه فیضه رخ داد و بعد از آن نیز مردم به رهبری و زعامت ولی فقیه این راه را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دادند. 
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: امامت اساس اسلام و زمامداری دین خدا و  اعتقاد به امامت نظام دهنده به جامعه اسلامی و عامل عزت و اقتدار مومنین و ثمره شجره طیبه توحید است. مومنین به برکت امامت اعمال عبادی مانند نماز، روزه، زکات، جهاد حج و سایر احکام و مناسک اسلامی را انجام می‌دهند. 
وی ابراز کرد: مردم ایران اسلامی ما با رهبری ولایت فقیه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در مواجهه با استکبار جهانی پیروز بوده است. البته این مواجهه تنها مربوط به دوران ما نیست بلکه در تمام طول تاریخ وجود داشته است. 
گفتنی است؛ در این مراسم که با حضور جمعی از فرماندها لشکری و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد، از خانواده شهیدان والا مقام؛ کاوه، برونسی، کلاهدوز، شوشتری، آقاسی‌زاده، چراغچی، نظرنژاد، رفیعی، شهیدان عدالتی حسین و مهدی خدابنده و شهیدان رمضانعلی و حسن عامل با اهدای هدایایی متبرک از سوی آستان مقدس رضوی تقدیر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار