کد خبر: 1185219
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
نخست وزیر ارمنستان با بیان تلاش برای عدم وابستگی گفت، ارمنستان نباید در کانون درگیری‌ها قرار گیرد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با نشریه «پولیتیکو» گفت،باید راهبرد  ارمنستان این باشد که  وابستگی خود را به دیگران کاهش دهد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در این مصاحبه با «پولیتیکو» مدعی شد که به دلیل جنگ روسیه با اوکراین، ارمنستان دیگر نمی‌تواند به مسکو به عنوان ضامن امنیت خود تکیه کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست خبری از اظهارات اخیر نخست وزیر ارمنستان انتقاد کرد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری گفت: «اظهارات "نیکول پاشینیان" می‌تواند به تشدید اوضاع در قفقاز جنوبی منجر شود.»

نخست وزیر ارمنستان در بخشی از این مصاحبه گفت: «باید راهبرد ما این باشد که تلاش کنیم وابستگی خود را به دیگران کاهش دهیم. ما می‌خواهیم یک کشور مستقل، داشته باشیم، اما باید راه‌هایی داشته باشیم تا در کانون درگیری‌های غرب و شرق  و  شمال و جنوب قرار نگیریم.»

نخست وزیر ارمنستان در این مصاحبه با متهم کردن جمهوری آذربایجان به ایجاد بحران انسانی با بستن مسیر مهم «لاچین» گفت: «وضعیت امنیتی با نقض در خط تماس و تهاجم به قلمروی قره باغ به شدت تغییر کرده است.»

پاشینیان اخیرا نیز در گفت‌و‌گو با یک نشریه ایتالیایی مدعی شد که روسیه در حال دور شدن از «قفقاز جنوبی» است. ن

نخست‌وزیر ارمنستان در آن مصاحبه وابستگی امنیتی به یک کشور را اشتباه راهبردی خواند؛ اظهاراتی که واکنش «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین را به دنبال داشت و در یک نشست خبری در مسکو سخنان نخست‌وزیر ارمنستان را رد کرد و گفت: «روسیه بخشی جدایی‌ناپذیر از منطقه قفقاز جنوبی است پس نمی‌تواند جای دوری برود. روسیه نمی‌تواند ارمنستان را رها کند. تعداد ارمنی‌هایی که در روسیه ساکنند حتی از ارمنی‌های ساکن خود ارمنستان بیشتر است... روسیه به ایفای نقش منسجم و حیاتی خود در باثبات کردن و زدودن درگیری از این منطقه ادامه خواهد داد.»

روسیه از جمله کشورهای فعال در مسیر بر قراری آتش بس بین بن باکو و ایروان بوده و اخیرا نیز علی‌رغم کارشکنی‌های باکو، یک کامیون حاوی مواد غذایی برای ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی ارسال کرد.

روسیه این اقدام را «اولین گام» برای بازگرداندن کمک‌های امدادی به منطقه مسدود شده توسط جمهوری آذربایجان توصیف کرد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار