کد خبر: 1185176
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
معاون میراث فرهنگی از عربستان سعودی برای پیوستن به پرونده پیشنهادی ایران برای ثبت میراث ناملموس «ضیافت افطاری» دعوت کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از آنا، علی دارابی که برای حضور در چهل‌وپنجمین کمیته میراث جهانی یونسکو به عربستان سفر کرده است در دیدار راکان الطوق، دستیار ویژه وزیر فرهنگ عربستان سعودی و احمد بن عبدالعزیز البلیهد، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در عربستان، بر آمادگی ایران برای گسترش فعالیت‌های مشترک فرهنگی، توسعه گردشگری و انجام اقدامات مشترک در حوزه میراث فرهنگی از قبیل تهیه پرونده‌های مشترک ثبت جهانی میراث فرهنگی ناملموس تاکید کرد.

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این دیدار با اشاره به پرونده پیشنهادی ایران برای ثبت جهانی میراث ناملموس «ضیافت افطاری»، از عربستان سعودی برای پیوستن به این پرونده دعوت کرد.

دارابی گفت: ضیاف افطار، میراث بسیار ارزشمند و مشترک میان تمام مسلمانان است که سنتی حسنه از پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) است که برای ما مسلمانان به یادگار مانده است.

در این دیدار راکان الطوق نیز بر اهمیت توسعه روابط فرهنگی و گردشگری میان ایران و عربستان تاکید کرد و افزود: زمینه‌های مشترک فراوانی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران و عربستان وجود دارد و پاسداری از میراث ناملموس مشترک مسلمانان از جمله ضیافت افطاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

دستیار ویژه وزیر فرهنگ عربستان سعودی با تقدیم احترامات کشور عربستان به ایران و خیر مقدم برای حضور در اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، از ایران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ٢٠٢٥ که در جده عربستان برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

ایران پرونده ضیافت افطاری را برای اجلاس بعدی میراث ناملموس یونسکو درنظر گرفته و با سه پرونده کاروانسراها، منظر فرهنگی ماسوله و الحاق جنگل دیزمار به هیرکانی در چهل و پنجمین کمیته میراث فرهنگی یونسکو در ریاض شرکت کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار