کد خبر: 1184296
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
سازماندهی کنندگان اعتراضات علیه لایحه تغییرات قضایی مورد نظر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه جلسه سرنوشت ساز سه شنبه دادگاه عالی این رژیم برای رسیدگی به شکایت‌ها علیه این لایحه، از دادگاه عالی حمایت کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، سازماندهی کنندگان اعتراضات علیه لایحه تغییرات قضایی اعلام کردند که قصد دارند فردا دوشنبه در حمایت از قضات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در برابر ساختمان این دادگاه در شهر اشغالی قدس تظاهرات کنند.

معترضان به لایحه تغییرات قضایی شنبه شب در سی و ششمین هفته از اعتراضات خود در شهر‌های مختلف سرزمین‌های اشغالی به خیابان‌ها آمدند و علیه آن شعار دادند.

آن‌ها همچنین تاکید کردند که کابینه نتانیاهو "خطرناک و غیرقانونی است".

سازماندهی کنندگان اعتراضات در بیانیه‌ای اعلام کردند: برای مقابله با تهدید‌ها و اقدامات تحریک آمیز کابینه، به طور گروهی به خیابان‌ها خواهیم آمد و به قضات اطمینان خواهیم داد که حامی آن‌ها هستیم تا به قوانین روشن رسیدگی کنند و نه به قوانین دیکتاتوری.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قرار است سه شنبه این هفته به شکایت‌های معترضان و مخالفان علیه قانون موسوم به "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی رسیدگی کند.

این جلسه قرار است با مشارکت کامل ۱۵ قاضی دیوان عالی و به ریاست خانم «استر حایوت» رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برگزار شود.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی دوم مرداد با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد و بر تصویب سایر مفاد این لایحه نیز اصرار می‌ورزد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

نگرانی از احتمال جنگ داخلی، در صورت تبعیت نکردن کابینه حاکم از حکم دیوان عالی سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفته و سران دستگاه‌های امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی راه‌های برون رفت از این بحران، برای جلوگیری از فروپاشی کامل رژیم هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار