کد خبر: 1183882
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز ادعا کرد که عملیات ضد حمله اوکراین در میانه درگیری دشوار با روسیه، در حال پیشرفت است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، استولتنبرگ روز پنجشنبه به قانونگذاران اتحادیه اروپا گفت: اوکراینی‌ها به تدریج در حال گرفتن اراضی هستند و این اهمیت حمایت ما و همچنین توانایی و تمایل ما به تداوم حمایت را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دبیر کل ناتو درگیری فعلی بین روسیه و اوکراین را «سنگین و دشوار» خواند و افزود که با این حال کی‌یف قادر به نفوذ به خطوط دفاعی نیرو‌های روسیه بودند و در حال حرکت به سمت جلو هستند.

اوکراین در روز‌های گذشته مدعی شده که در جریان حمله طاقت‌فرسا در جبهه جنوب، خط اول دفاعی قوی روسیه را شکسته است. اوکراین محموله‌های سلاح‌های غربی از جمله تانک‌های تهاجمی و خودرو‌های زرهی را از متحدان ناتو دریافت کرده است.

اما کی‌یف اذعان کرده که حرکت چندین ماهه به سمت جنوب کندتر از آنچه امید داشته بوده و تلفات زیادی را به لحاظ نیروی انسانی متحمل شده است.

گفته می‌شود که نیرو‌های اوکراینی مجبور شدند به صورت فزاینده به حملات در مقیاس‌های کوچکتر رو بیاورند پس از آنکه حملات مستقیم آن‌ها به خاطر میدان‌های مین با بن بست روبرو شد.

استولتنبرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت که انتظار دارد که ترکیه درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را به زودی پس از تشکیل جلسه دوباره پارلمان تایید کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در نشست ناتو در ویلنیوس موافقت کرد تا مسیر عضویت استکهلم در این بلوک نظامی را هموار نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار