کد خبر: 1183869
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
رئیس سابق حوزه علیمه خواهران دورود:
حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به اینکه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه در واکنش به اخراج اساتید بیانیه ای خطاب به رئیس جمهور صادر کرد و دیگر اشخاص و رسانه هایی نیز در این زمینه اظهارات نادرستی داشتند، گفت: که چند نکته در این رابطه قابل توجه و لازم است رسیدگی شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، با اشاره به اینکه جنگ روانی تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی هر روز به بهانه ای و با انواع دروغ پراکنی و جنجال آفرینی ادامه دارد، اظهارداشت: اخیرا موضوع و بهانه بیگانگان و عوامل داخلی آنها اخراج اساتید دانشگاه است.

رئیس سابق حوزه علیمه خواهران دورود افزود: اینکه آمار اساتید دانشگاه چند هزار نفر است و اینکه چند نفر اخراج شده اند مطلب قابل توجهی است، بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات آمار آموزش عالی ایران، حدود ۲۶۰ هزار استاد دانشگاه مشغول تدریس در دانشگاه های کشور هستند که فقط کمتر از ۶۰ هزار آنها هیات علمی رسمی هستند.

وی ادامه داد: اینکه چند نفر انگشت شمار مثلا ۶ نفر یا ۱۰ نفر از آنها صلاحیت لازم را برای استادی از دست بدهند امری عادی است و حذف آنها جنجال آفرینی و هوچیگری لازم ندارد.

نماینده طلاب لرستانی مقیم قم اظهارکرد: مسئولین مربوطه مدعی هستند که دلایل متعددی برای عدم تدریس برخی اساتید که اخراجی خوانده می شوند، وجود دارد برخی مشکل امنیتی دارند، برخی مشکل اخلاقی و اکثرا بدلیل ناتوانی در کسب درجات علمی، اخراج شده اند و شایسته است گزارش کافی و اطلاع رسانی لازم را در مورد برخی افراد که به هر دلیلی از تدریس محروم شده اند، به افکارعمومی ارائه دهند و چنانچه حقی از کسی ضایع شده احقاق حق شود.

وی گفت: نکته جالب داستان اساتید اخراجی دانشگاه این است که این جنجال و شلوغ بازی، امر عادی نیست بلکه نشانگر یک توطئه از پیش طراحی شده برای ایجاد تنش و شورش در کشور و دانشگا ه ها در آستانه شروع سال تحصیلی است.

حجت الاسلام الهی نژاد ادامه داد: چرا کسی گریبان برخی شخصیت ها و مجموعه های کذائی  مثل مجمع مدرسین را نمی گیرد که چرا دروغ پراکنی می کنید ؟چرا تشویش اذهان عمومی می کنید؟ چرا به دنبال تحریک افکار عمومی و آشوب هستید؟

وی بیان کرد: اگر مسئولین نظام اسلامی گریبان این یاوه گوها را نگیرند و در این زمینه کوتاهی کنند  به ملت ایران جفا کرده اند.

حجت الاسلام الهی نژاد اظهارکرد: آیا اخراج چند نفر انگشت شمار با دلایل و مستندات قانونی می شود حادثه تلخ و ناگوار و باید  فریاد وا مصیبتا؛ سر داد؟! آیا  بکارگیری استادی که شایستگی لازم را از جهت علمی کسب نکرده یا مشکل اخلاقی یا مشکل امنیتی دارد، جفای به دانشگاه و دانشجو نیست؟ حتما هست.

وی گفت: گستاخی به جایی رسیده که به تدریس استادی مثل سعید حدادیان که افتخارش مدح و نوکری اهل بیت است و در رشته مربوطه دارای تخصص عالی در مقطع دکتری است، ایراد گرفته می شود و جنجال می شود این در حالی است که کم نیستند اساتیدی که نسبت به دین و انقلاب بی تفاوت یا بعضا مخالف و حتی معاند نظام اسلامی هستند ولی در دانشگاه های کشور مشغول تدریس هستند.

حجت الاسلام الهی نژاد بیان کرد: آیا اگر کسی مجری صدا و سیما باشد و در رشته تخصصی اش در دانشگاه تدریس کند جرم است؟ آیا تاختن به اینجور افراد و تخریب آنها نماد آزادی است؟

وی گفت: مطالبه به حق همگان این است که مسئولین نظام اسلامی با مجموعه ها، رسانه ها و مطبوعات و شخصیت هایی که این روزه ها به دروغ پراکنی، هتاکی و تشویش اذهان عمومی و  تحریک به آشوب مشغول هستند، قاطعانه برخورد کند تا کسی جرات یاوه سرائی و دروغ پراکنی نداشته باشد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار