کد خبر: 1183739
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
بلومبرگ بر اساس آمار‌های تنکرترکرز نوشت که محموله‌های نفت خام ایران به چین به ۱.۴ تا ۱.۹ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است درحالی که این رقم سال گذشته کمتر از یک میلیون بشکه در روز بوده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بلومبرگ طی گزارشی نوشت، ایران اخیر نفت بیشتری به بازار نفت روانه کرده است، افراد مطلع به فروش نفت ایران گفته‌اند صادرات نفت ایران در حال حاضر به حدود ۲ میلیون بشکه در روز رسیده و نزدیک به ظرفیت این کشور است این درحالی است که اگر تقاضا افزایش یابد، تهران می‌تواند بار دیگر صادرات خود را افزایش دهد، اما بعید است بیش از سطح فعلی باشد؛ حجم اضافی صادرات نفت ایران تقریبا به سوی چین روانه می‌شود، بر اساس آمار‌های تنکرترکرز، محموله‌های نفت خام ایران به چین به ۱.۴ تا ۱.۹ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. این رقم سال گذشته کمتر از یک میلیون بشکه در روز بود.

در ادامه این رسانه مدعی شد، ممکن صادرات نفت ایران که افزایش یافته با کاهش تقاضا در آسیا به علت پایان یافتن تابستان کاهش یابد.

به گفته منابع آگاهی که این رسانه نخواست نامشان فاش شود، ایران خریداران جدیدی در پالایشگاه‌های خصوصی چین پیدا کرده است که با کاهش تولید اوپک پلاس به دنبال تامین‌کننده نفت هستند، اما در عین حال این افراد خاطرنشان کردند که تعمیرات فصلی در تاسیسات نفتی ممکن است تقاضا را کاهش دهد.

راسل هاردی، مدیر اجرایی گروه بازرگانان ویتول، گفت، فراتر از تاثیر تقاضای فصلی، صادرات و تولید بالا در بلندمدت مقداری را این کشور می‌تواند با کشتی ارسال کند، محدود خواهد کرد.

وی گفت، تولید نفت ایران در حال حاضر به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسیده است و ایران در نظر دارد تا تولید خود را به ۳.۴ میلیون بشکه در روز به رقمی نزدیک به سطح پیش از تحریم‌ها یعنی ۳.۸ میلیون بشکه در روز برساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار