کد خبر: 1183003
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حزب الله و گروه‌های مقاومت در غزه در ساخت بمب به جوانان کرانه باختری کمک می‌کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) در گزارشی مدعی شد که بمب‌های استفاده شده در کرانه باختری به کمک حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت در کرانه باختری ساخته می‌شود.

به نوشته وبگاه خبری سوا، این شبکه در گزارشی با اشاره به انفجار بمب در مسیر نظامیان اشغالگر قدس در شامگاه هشتم شهریور ماه که سه زخمی در پی داشت، گفت که جوانان فلسطینی در کرانه باختری پیشرفت زیادی در چگونگی ساخت بمب‌ها داشته‌اند و مشخص است که به خوبی آموزش دیده‌اند.

طبق این گزارش، هر شب ده‌ها خمپاره و بمب دست ساز به سمت نظامیان اسرائیلی پرتاب می‌شود، حتی این اتفاق در طول روز هم رخ می‌دهد، بمب‌هایی که ساختار ابتدایی دارند و به کمک غزه و لبنان ساخته می‌شوند.

شبکه ۱۲ عبری‌زبان در ادامه با هشدار به ارتش صهیونیستی هشدار داد که ورود تجهیزات و بمب‌های قوی‌تر به کرانه باختری صرفا نیاز به زمان دارد و هم اکنون نیرو‌های مقاومت تلاش خود را برای این کار در پیش گرفته‌اند.

چندی پیش روزنامه هاآرتص نیز در گزارشی نوشت: «این پدیده ما را به یاد غزه می‌اندازد که در ابتدا با راکت‌های دست‌ساز شروع کردند و اکنون پس از دو دهه به تدریج پیشرفت کرده و برد و دقت و تخریب موشک‌هایشان را افزایش داده‌اند».

شبکه کان، به عنوان تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی نیز امروز در گزارشی گفت که نهاد‌های امنیتی این رژیم باید برای تشدید درگیری‌ها در چندین عرصه همزمان با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، آماده باشند. این شبکه به افزایش عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری و حمایت‌های صورت گرفته از لبنان و غزه برای افزایش هرچه بیشتر و کارایی حملات اشاره کرد.

شبکه کان افزود: «به دلیل افزایش نگرانی‌ها، ارتش اسرائیل فعالیت‌هایش را در کرانه باختری گسترش خواهد داد».

روزنامه هاآرتص نیز در گزراشی به افزایش شلیک راکت و موشک از مناطق مختلف در کرانه باختری به ویژه «جنین» اشاره کرد و نوشت که نهاد‌های امنیتی صهیونیستی به شدت از افزایش این پدیده نگران هستند؛ پدیده‌ای که تا یک سال پیش صرفا مختص غزه بود.

در تاریخ ۱۵ آگوست ارتش اسرائیل در صفحه توئیتر خود مدعی شد که در سه ماه گذشته شش تلاش برای شلیک راکت از کرانه باختری به سمت شهرک‌ها را ناکام گذاشته است» در همان زمان گردان «العیاش» در شهر جنین (شمال کرانه باختری) اعلام کرد که یک راکت دست ساز به نام «قسام ۱» به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «شاکید» در غرب جنین شلیک کرده است.

به نوشته وبگاه العهد با وجود تمرکز تل‌آویو بر جلوگیری از انتقال تجربه ساخت موشک از غزه یا لبنان به کرانه باختری، مدتی است که در کرانه باختری نیز، گروه‌های مقاومت موفق به تولید راکت شده‌اند و از آن علیه نظامیان اشغالگر و شهرک‌های صهیونیست‌نشین استفاده می‌کنند. امری که به باور تحلیلگران می‌تواند تعبیر یک کابوس برای صهیونیست‌ها باشد.

تعداد و دامنه مقاومت مسلحانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری از نبرد «سیف القدس» در سال ۲۰۲۰ روز به روز افزایش یافته است؛ تا جایی که اکنون در کمتر شهر و روستایی در کرانه باختری است که یک گروه کوچک مسلح از جوانان فلسطینی فعالیت نداشته باشد. طبق آمار رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۶ صهیونیست در عملیات‌های فلسطینی‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار