کد خبر: 1182481
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
مقام رژیم صهیونیستی در سفر به واشنگتن با مقام‌های آمریکا علیه ایران رایزنی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که برای سفر به ایالات متحده سفر کرده امروز چهارشنبه با مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و با آن‌ها درباره مسائل مختلف از جمله ایران رایزنی کرد.

پایگاه آی.۲۴ نوشته گالانت با مقام‌های دولت آمریکا علاوه بر ایران درباره اهمیت توسعه توافقات عادی‌سازی روابط با اسرائیل، موسوم به «توافقات ابراهیم» رایزنی کرده است.

گالانت با «برت مک‌گورک»، هماهنگ‌کننده مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید و «باربارا لیف»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و «لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده آمریکا در سازمان ملل دیدار کرد.

در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی آمده است: «گالانت طی دیدارش با برت مک‌گورک اهمیت توسعه توافقات ابراهیم برای اضافه شده شریک‌های جدید در منطقه را مطرح کرد. او علاوه بر این بر اهمیت ساز و کار‌های امنیتی برای این هدف تأکید کرد.»

این خبر در شرایطی گزارش شده که آمریکا در تلاش است عربستان سعودی را به فهرست کشور‌هایی که روابط خودشان را با رژیم عادی‌سازی کرده‌اند اضافه کند.»

هفته گذشته یک رسانه آمریکایی مدعی شد دولت «جو بایدن» به کابینه رژیم صهیونیستی گفت که برای حصول توافق عادی‌سازی با عربستان بایستی امتیاز‌های قابل‌توجهی به فلسطینی‌ها واگذار کند.

عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی یک دستاورد تاریخی در زمینه سیاست خارجی برای دولت بایدن خواهد بود. دولت بایدن در تلاش است قبل از سه ماه نخست سال میلادی بعدی که فصل رقابت‌های انتخاباتی برای او است این توافق را نهایی کند.

آکسیوس نوشته با این حال دولت بایدن با مسیر دشواری روبرو است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دادن هر گونه امتیاز به فلسطینی‌ها مخالف است چرا که انجام چنین اقدامی احزاب راست‌گرای افراطی را که بخشی از کابینه ائتلافی او هستند خشمگین کرده و به سقوط کابینه او منجر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار