کد خبر: 1182153
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
معاون عملیات قرارگاه طریق الحسین گفت: این قرارگاه از قرارگاه‌های ذیل عملیات مراسم اربعین جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود که از ۱۰ صفر با ۲۶ مجموعه درمانگاهی آماده خدمت رسانی به زوار است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، ییلاقی معاون و مسئول عملیات قرارگاه طریق الحسین از مجموعه قرارگاه‌های مسیر نجف به کربلا (طریق الحسین) سازمان هلال احمر گفت: قرارگاه طریق الحسین از قرارگاه‌های ذیل عملیات مراسم اربعین جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود.

ییلاقی افزود: نقاطی که همکاران درمانی در آن مستقر هستند، مشابه قرارگاه‌های نجف یا کربلا به صورت ساختمان نیست و پزشکان و پرستاران در مواکب و چادر‌ها در گرما هوا حدود ۵۰ درجه زائران را پذیرش و مداوا می‌کنند به این دلیل که به نوعی بر این باور هستیم سنگین‌ترین بخش قرارگاهی، قرارگاه طریق الحسین است.

ییلاقی ادامه داد: از ۵ شهریور (۱۰ صفر) قرارگاه طریق الحسین با ۲۶ مجموعه درمانگاهی آماده خدمت بوده که ۳ مجموعه ذیل قرارگاه‌های نجف و کربلا قرارگرفته است و مجموعاً با ۲۳ مجموعه درمانگاهی آماده خدمت رسانی به زوار اباعبدالله در تمام مسیر هستیم.

وی در خصوص روند آماده سازی درمانگاه‌ها گفت: از دوم صفر روند آماده سازی درمانگاه‌ها آغاز شد و با توجه به شروع جدی پیاده روی اربعین و افزایش زائران، از ۸ صفر با ۲۳ مجموعه درمانگاهی مشغول ارائه خدمات درمانی به زائران در مسیر پیاده روی هستیم.

ییلاقی بیان کرد: با تدبیر کولیوند و مصطفی اوحدی و قاسمی برای اولین بار ۱۰ استان در طی هماهنگی با موکب‌ها در محل‌ها استقرار یافتند و به ارائه خدمات درمانی به زائران پرداختند و موکب‌ها نیز پذیرای ارائه خدمات درمانی شدند؛ امیدواریم این ساختار بتواند ریل گذار گسترش ارائه خدمت در سال‌های آینده باشد.

وی گفت: ارسال تجهیزات و استقرار، آمادگی محل اسکان و درمانگاه و پشتیبانی دارویی علی رغم دشواری‌هایی که داشت به لطف سیدالشهدا به بهترین نحو اتفاق افتاد و ان‌شاءالله این خدمت تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

او در ادامه با تشریح ساختار درمانگاه‌ها اشاره کرد: ساختار سطح یک با کادر ۲۲ نفره، ساختار سطح دو با کادر ۵۶ نفره و یک بیمارستان صحرایی ساختار سطح سه با کادر ایرانی در حال خدمت‌رسانی به همه زوار هستند.

برچسب ها: اربعین ، هلال احمر ، کربلا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار