کد خبر: 1182098
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای با اعلام افزایش ۲۲ درصدی تردد زائران اربعین حسینی از مرزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: در خدمات‌رسانی به زوار اربعین، استان‌های همجوار استان‌های مرزی، معین و یاری‌گر این استان‌ها هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  داریوش امانی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های مرکز مدیریت راه‌ها از زمان اجرای طرح اربعین حسینی تا روز گذشته بالغ بر یک میلیون و ۳۶۰ هزار زائر ایرانی و غیرایرانی از مرزهای کشور خارج شدند که قریب به ۵۰ درصد خروجی زائران از مرز مهران بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا در مرزها‌ی مهران، شلمچه و چذابه باید مدیران استان همه ظرفیت ناوگان عمومی را به کار بگیرند تا زائران حداقل معطلی و توقف درمرزها را داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از زائران خواست تا سفر خود را برنامه‌ریزی و زمان بازگشت‌ به کشور را زودتر از روز اربعین تعیین کنند تا خدمات‌رسانی بهتری در تامین ناوگان فراهم شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای با اعلام افزایش ۲۲ درصدی تردد زائران اربعین حسینی از مرزها نسبت به سال گذشته بر استفاده از تمام ظرفیت، ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرهای بازگشت زائران تأکید کرد.

امانی یادآور شد: در حوزه تامین زیرساخت‌ها، سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای به تعهدات خود و فراتر از این تعهدات عمل کرده است و در زمینه تأمین زیرساخت‌های لازم، ایمن‌سازی و نگهداری محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین، تأمین امکانات لازم، تجهیز پایانه‌های مرزی به مه‌پاش، تونل‌های خنک‌کننده، نصب سایبان، آبسردکن، تأمین امکانات بهداشتی، اقدامات خوبی انجام شده است و وزیر راه و شهرسازی نیز در‌ سفر به مهران از اقدامات انجام شده ابراز رضایت داشت‌.

وی با بیان این که از هم اکنون باید تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شود، گفت: همه عوامل راهداری به صورت ۲۴ ساعته در این ایام پای کار هستند و استان‌های همجوار استان‌های مرزی نیز معین و یاری‌گر این استان‌ها هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی های انجام شده برای ارائه خدمات بهتر، امسال مراسم مطلوب‌تری برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رقم بخورد.

بنابراین گزارش رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور نظارت میدانی بر عملیات جابه جایی زائران اربعین حسینی در مرز مهران استقرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار