کد خبر: 1181904
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پوتین» و نخست‌وزیر هند امروز درباره نشست آتی گروه-۲۰ در دهلی‌نو گفتگو کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص آمده است: رییس جمهور روسیه و نخست وزیر هند تلفنی گفتگو کرده و در رابطه با نشست آتی گروه- ۲۰ در دهلی نو تبادل نظر کردند.

بیانیه صادره از سوی کرملین در این خصوص اضافه می‌کند: پوتین و مودی طی این گفتگو بر قصد خود برای اجرای پروژه‌های بزرگ در بخش انرژی و تلاش برای توسعه زیرساخت‌های لجستیکی در دو کشور تاکید کردند.

کرملین در این باره ادامه داد: طرفین بر اهمیت توافقات در چارچوب «بریکس» و در درجه اول گسترش این سازمان تاکید کردند.

این در حالیست که پیشتر سه منبع آگاه اعلام کرده بودند، شرکت «هند اویل» بزرگترین خریدار نفت خام روسیه در این کشور، در ماه ژوئن اولین پالایشگاه دولتی هند بود که برخی از واردات خود از روسیه را با یوان پرداخت کرد.

در همان زمان بلومبرگ به نقل از دو منبع دیگر اعلام کرد که دست کم دو پالایشگاه از سه پالایشگاه خصوصی هند نیز هزینه برخی از واردات روسیه را به یوان پرداخت می‌کنند.

پیشتر الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی سابق این کشور طی مصاحبه‌ای گفته بود: روسیه در حال رفتن به سمت استفاده از ارز‌های ملی و کنار گذاشتن یورو و دلار در فروش نفت و گاز خود به شرکای خارجی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار