کد خبر: 1181018
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
وزیرامور اقتصاد و دارایی گفت: مهار نوسانات ارزی، مهار قیمت برخی بازار‌هایی که برای سفره مردم حائز اهمیت است، مسئله رشد شتابان قیمت خودرو و مسکن که نارضایتی ایجاد کرده بود، توسط دستگاه‌های ذی‌ربط کنترل شده که امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی صبح امروز در سفر یک روزه به استان مرکزی و در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دومین روز از هفته دولت با توجه به ویژگی برجسته استان مرکزی، در این استان حضور یافتیم.

وی تصریح کرد: مرکزی، استانی است که چهره برجسته یک استان تراز تولید در کشور را دارا است، در تنوع محصولات صنعتی، در زمینه جذب نیروی کار، در ایجاد محیط کسب و کار از استان‌های برتر کشور است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: در سفر به این استان ضمن دیدار و گفتگو با فعالان اقتصادی و مدیران استان، از نزدیک از پروژه‌های در حال اجرا بازدید و ضمن افتتاح طرح‌های آماده، مصوباتی را در راستای کمک به رشد صنعتی با هدف شتاب بخشیدن به مسیر توسعه شهر‌های مختلف این منطقه خواهیم داشت.

خاندوزی گفت: هدفگذاری که امسال مقام معظم رهبری دستور دادند در مورد رشد تولید و مهار تورم یکی از جامع‌ترین هدفگذاری‌های اقتصادی محسوب می‌شود که تمام ابعاد مربوط به رشد بخش‌های اقتصادی را در بر می‌گیرد و علاوه بر آن معیشت مردم و ثبات اقتصادی را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور تحقق این هدفگذاری دولت نیاز به بسته ویژه داشت که متفاوت‌تر از گذشته تحقق فرامین مقام معظم رهبری را دنبال کند، بسته ویژه اقتصادی دولت با دستور شخص رئیس جمهور ابلاغ شد که ماهانه توسط معاون اول از تک تک دستگاه‌ها میزان پیگیری و یا انحراف آن‌ها از برنامه این بسته بررسی می‌شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: در دو ماه اول آغاز به کار دستگاه‌ها از برنامه فاصله داشتیم، اما در ماه‌های اخیر به هدفگذاری نزدیک شده‌اند، در برخی از شاخص‌ها از جمله کنترل نقدینگی که در تورم کشور بسیار ضروری است، بانک مرکزی از هدف جلوتر است، در مهار نوسانات ارزی، مهار قیمت در برخی بازار‌هایی که برای سفره مردم حائز اهمیت است، مسئله رشد شتابان قیمت خودرو و مسکن که نارضایتی ایجاد کرده بود، توسط دستگاه‌های ذی‌ربط کنترل شده که امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

در دومین روز از هفته دولت ۱۳۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان اراک افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱۸ پروژه آغاز خواهد شد.

این پروژه‌ها با ۱۰ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار، برای ۶۰۷ نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال می‌کند.

از تعداد کل طرح‌های هفته دولت در شهرستان اراک، ۲۴۴ پروژه با مجموع اعتبار ۸۹ هزار و ۸۲ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۹ پروژه با اعتبار ۱۷ هزار و ۲۸ میلیارد ریال، اقتصادی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار