کد خبر: 1180910
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرهنگ مصرف منطقی دارو از رویکرد‌های اصلی این وزارتخانه است و باید رویه کنونی تجویز دارو در کشور اصلاح شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در آیین افتتاح از یک واحد سردخانه در بجنورد اظهار کرد: بسیاری از مردم وقتی به پزشک مراجعه می‌کنند، توقع دارند که داروی زیادی برای آن‌ها تجویز شود در حالی که برخی بیماری‌ها با خودمراقبتی و یا بدون دارو بهبود می‌یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده، افزود: اگر می‌خواهیم که سلامت مردم به روش صحیح تامین شود باید خانواده‌ها پیشتاز این مهم باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بسیاری از عادات فردی، سبک زندگی، فشار خون و دیگر مباحث مرتبط با سلامت در طرح سلامت خانواده ثبت می‌شود و پزشکان براساس آن خدمات درمانی به بیمار ارایه می‌دهند.

وی اصلاح سبک زندگی را عامل پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها دانست و یادآور شد: تامین سلامت تنها محدود به وزارت بهداشت نیست و باید همه بخش‌های جامعه و افراد در تامین آن هم افزایی داشته باشند.

عین اللهی ادامه داد: شروع سلامت با یک سبک زندگی سالم به نتیجه می‌رسد و باید این روش را در سرلوحه زندگی قرار داد.

وی ادامه داد: می‌توان با انجام ورزش و تغذیه صحیح از بیماری‌ها جلوگیری کرد و جامعه‌ای سالم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یکروزه خود در نخستین روز از هفته دولت امسال به خراسان شمالی چندین پروژه درمانی را در بجنورد افتتاح می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار