کد خبر: 1180848
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
وزیر خارجه ترکیه که به بغداد سفر کرده است در ادامه دیدار‌ها با مقامات عراقی با رئیس پارلمان این کشور درباره موضوعات مختلفی رایزنی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، پرونده آب در صدر رایزنی‌های رئیس پارلمان عراق با وزیر خارجه ترکیه بود.

به گزارش الفرات نیوز، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در دیدار هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه بر پرونده‌های اقتصادی تاکید کرد.

دو طرف روابط دوجانبه و راه‌های تقویت همکاری متقابل در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی، امنیتی، پرونده نفت و لزوم حل اختلافات پرونده صادرات و توافق بر سر کمیته دائمی بین دو کشور بر سر حل پرونده آب را بررسی کردند.

الحلبوسی و فیدان، تحولات اوضاع در منطقه و اهمیت هماهنگی بین عراق و ترکیه در زمینه‌های دارای اهمیت مشترک را نیز بررسی کردند.

الحلبوسی بر لزوم ایجاد راه حل برای مشکل آب و دستیابی عراق به سهم آبی عادلانه و افزایش رهاسازی آب به سوی دجله و فرات و اهمیت همکاری دوجانبه در این زمینه مهم و استفاده از تجارب ترکیه در بهبود سیستم‌های آب در عراق تاکید کرد.

وزیر خارجه ترکیه نیز حمایت کشورش از عراق و آمادگی برای همکاری در راستای حل اختلافات بین دو کشور و همکاری در همه زمینه‌ها را ابراز داشت.

این درحالی است که فیدان پیش از این علاوه بر رئیس جمهور و نخست وزیر عراق با هادی العامری رئیس سازمان بدر عراق هم دیدار و گفتگو کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار