کد خبر: 1180460
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان درباره بازداشت عکاس تسنیم توسط طالبان اعلام کرد که «به طور جدی در حال پیگیری موضوع هستیم».

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل درخصوص پیگیری‌های انجام شده برای آزادی محمد حسین ولایتی، عکاس خبرگزاری تسنیم که توسط طالبان دستگیر شده گفت: ما به طور جدی پیگیری می‌کنیم و بنده دقایقی پیش با کابل و دستگاه‌های اطلاعاتی صحبتی داشتم تا با مقامات در آنجا صحبت شود. به من گفته شد که در حال دنبال کردن این مسئله هستند و ان‌شاالله به زودی به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: حوادثی در افغانستان پیش می‌آید و ما از شب گذشته پیگیر هستیم. قرار شد به من خبر دهند. ان‌شاالله که این مشکل حل خواهد شد.

محمدحسین ولایتی روز شنبه هفته جاری و در حالی که به‌صورت قانونی و از طریق مرز هوایی و در سفری غیرکاری وارد افغانستان شده بود و مدت ۱۰ روز نیز در کابل حضور داشت، هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون هیچ‌گونه توضیح مشخصی بازداشت شده است.

طالبان علی‌رغم پیگیری‌ها هیچ توضیحی ارائه نکرده است که ولایتی را بنا به چه دلیلی بازداشت کرده است.

با توجه به ذهنیت منفی ایرانیان نسبت به مواجهه طالبان با خبرنگاران ایرانی، انتظار می‌رود که این گروه بدون هرگونه معطلی نسبت به آزادسازی محمدحسین ولایتی اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار