کد خبر: 1177611
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
آتش‌سوزی در جنگل‌های جزیره مائویی هاوایی بیش از ۳۶ کشته بر جای گذاشت و هزاران نفر را بی‌خانمان کرد، این آتش‌سوزی به مدت دو روز تمام منطقه را در بر گرفته بود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، چندین هزار نفر از ساکنان شهر تفریحی جزیره مائویی لاهاینا، خانه خود را ترک کرده اند.

به گزارش تارنمای خبری الجزیره، در این آتش سوزی که از روز گذشته آغاز شده است، دست کم ۳۶ نفر کشته شدند، آتش سوزی‌های جنگلی با همراهی باد شدید، بخش‌های بسیاری از شهر تفریحی لاهاینا در جزیره مائویی هاوایی را ویران کرده است، ساکنان این منطقه وضعیت را آخرالزمان توصیف کردند.

فرمانداری مائویی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که تلاش‌های اطفای حریق ادامه دارد، امروز در میان آتش‌سوزی فعال لاهاینا، ۳۶ قربانی کشته شدند.

آژانس مدیریت اضطراری هاوایی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود آتش‌سوزی در اوایل روز سه‌شنبه در ایالت جزیره‌ای آمریکا آغاز شد و بیش از ۳۵ هزار نفر را در مائویی آواره کرد و خانه‌ها، مشاغل و تاسیسات را در معرض خطر قرار داد.

بر اساس اعلام مقامات محلی، بیش از ۲۷۰ ساختمان در لاهاینا آسیب دیده یا ویران شده است. «جاش گرین»، فرماندار شهر گفت: بخش‌های بسیاری از لاهاینا در مائویی ویران شده و صد‌ها خانواده محلی آواره شده اند.

«آدام واینتراب»، سخنگوی آژانس مدیریت اضطراری هاوایی، به الجزیره گفت: مناطق ویران شده شبیه یک منطقه جنگی هستند.

واینتراب با اشاره به یک شهر آلمانی که تقریباً به طور کامل توسط بمباران متفقین ویران شد، گفت: «رخی از فیلم‌های هوایی که از منطقه دیده‌ایم، من را به یاد تصاویر شهر درسدن پی از بمباران جنگ جهانی دوم می‌اندازد.

وی گفت: کمک‌های ارسالی روز پنجشنبه به مناطق آسیب دیده رسیده است، اما آتش سوزی دسترسی و ارتباطات را در چندین منطقه با مشکل مواجه کرده است و خدمات امداد و نجات و ارائه کمک‌ها به سختی انجام می‌شود.

دست کم ۲۱۰۰ نفر روز چهارشنبه توسط صلیب سرخ آمریکا در مائویی پناه گرفتند و تلاش‌ها برای تخلیه منطقه هنوز هم در جریان است.

«داریل هاف»، خبرنگار الجزیره، از مائویی گزارش می‌دهد: باد‌ها پس از وزش با سرعت ۹۶ تا ۱۱۲ کیلومتر در ساعت، کاهش یافته اند و آتش نشانان فرصتی برای خاموش کردن شعله‌ها پیدا کردند، اما هنوز باد کافی برای شعله‌ور کردن این آتش‌ها وجود دارد. به همین دلیل است که آن‌ها در لاهاینا نگران هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار