مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در ادامه تصریح کرد: بیش از سی سال است که بیشترین یارانه به حمل و نقل جادهای با بیش از ۱۵ هزار کشته در سال داده میشود قطعاً حمل و نقل جادهای نیز دارای اهمیت است اما بر اساس اسنادهای موجود توسعه صنعت ریلی در اولویت کشور است.
وی افزود: طی پنج سال گذشته باید هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به راه آهن داده میشد اما هر سال این موضوع در سازمان برنامه بودجه خط خورد و بودجهای به راه آهن داده نشده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: بر اساس بند الف ماده ۵۷ قانون برنامه ششم توسعه یک درصد از سهم دولت در فروش نفت باید برای توسعه صنعت ریلی اختصاص یابد اما تا کنون هیچ تخصیصی در این زمینه داده نشده است.
وی گفت: با مذاکرات و رایزنیهای برای جلب اعتماد فورواردرها در روسیه از ظرفیت ریلی بهره بردیم و بیش از ۴۰ قطار از روسیه در دولت سیزدهم برای اولین بار در تاریخ کشور به هند ترانزیت شد.
صالحی در خصوص سفر وی با رئیس جمهور به کشور روسیه گفت: با رئیس جمهور کشورمان به روسیه رفتیم و همچنین توجهات رئیس جمهور به حوزه ریلی کشور باعث شد تا پیشرفت پیشرفتها به صورت جدی تر پیش رود و یکی از نیازهای اصلی در حوزه زیرساختی، حوزه حمل و نقل ریلی است که البته در سالهای گذشته توجهی به آن نشد.