کد خبر: 1176959
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
مدیر عامل راه آهن گفت: طی پنج سال گذشته باید هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به راه آهن داده می‌شد اما هر سال این موضوع در سازمان برنامه بودجه خط خورد و بودجه‌ای به راه آهن داده نشده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه گفت: رسالت خبرنگاران برای آگاهی و انعکاس اخبار بسیار مهم است و از زحمات شما برای این عرصه سخت تشکر می‌کنیم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در ادامه تصریح کرد: بیش از سی سال است که بیشترین یارانه به حمل و نقل جاده‌ای با بیش از ۱۵ هزار کشته در سال داده می‌شود قطعاً حمل و نقل جاده‌ای نیز دارای اهمیت است اما بر اساس اسنادهای موجود توسعه صنعت ریلی در اولویت کشور است.

وی افزود: طی پنج سال گذشته باید هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به راه آهن داده می‌شد اما هر سال این موضوع در سازمان برنامه بودجه خط خورد و بودجه‌ای به راه آهن داده نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: بر اساس بند الف ماده ۵۷ قانون برنامه ششم توسعه یک درصد از سهم دولت در فروش نفت باید برای توسعه صنعت ریلی اختصاص یابد اما تا کنون هیچ تخصیصی در این زمینه داده نشده است.

وی گفت: با مذاکرات و رایزنی‌های برای جلب اعتماد فورواردرها در روسیه از ظرفیت ریلی بهره بردیم و بیش از ۴۰ قطار از روسیه در دولت سیزدهم برای اولین بار در تاریخ کشور به هند ترانزیت شد.

صالحی در خصوص سفر وی با رئیس جمهور به کشور روسیه گفت: با رئیس جمهور کشورمان به روسیه رفتیم و همچنین توجهات رئیس جمهور به حوزه ریلی کشور باعث شد تا پیشرفت پیشرفت‌ها به صورت جدی تر پیش رود و یکی از نیازهای اصلی در حوزه زیرساختی، حوزه حمل و نقل ریلی است که البته در سال‌های گذشته توجهی به آن نشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار