کد خبر: 1176148
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
صنعت مس با وجود اعمال سیاست مدیریت مصرف برق در فصل تابستان طی تیرماه 1402، 463 مگاوات ساعت بیشتر از متوسط ماهانه مصرف برق در فصل بهار برق دریافت کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال از سوی صنایع تولیدکننده مس و فلزات جانبی این محصول در بورس اوراق بهادار تهران، صنعت مس در 3 ماه منتهی به 31 خرداد سال 1402 در مجموع 557 هزار و 184 مگاوات ساعت برق دریافت کرده است.

بر این اساس میزان متوسط ماهانه برق رسیده به صنعت مس در بهار سال جاری 185 هزار و 728 مگاوات ساعت بوده است.

بر اساس این آمار در یک ماه تیر 1402 نیز میزان انرژی برق مصرف شده در صنعت مس در یک ماه معادل 186 هزار  و 191 مگاوات ساعت بوده است.

نگاهی دقیق به آمار بیان شده مشخص می‌کند، صنعت مس فعال در بورس تهران در تیرماه 463 مگاوات ساعت بیشتر از متوسط برق مصرفی ماهانه در فصل بهار برق دریافت کرده است.

* صنعت مس در تیرماه بیشتر از متوسط ماه‌های قبل برق دریافت کرد

در این راستا، علی رادمحر، کارشناس اقتصادی انرژی به خبرنگار فارس گفت: اجرای برنامه دقیق مدیریت مصرف سبب شده تا مسی ها در فصل گرم با وجود افزایش اوج بار مصرف برق بیشتر از متوسط ماهانه فصل بهار، در بازه زمانی که برنامه مدیریت مصرف برق انجام نمی‌شود، انرژی الکتریکی دریافت کند.

*صنعت مس در آستانه رکوردشکنی تولید

به گزارش فارس، ناترازی برق طی یکسال گذشته 40 درصد کاهش یافته، اما همچنان 13 درصد نیاز برق کشور معادل تولیدی ندارد. با این وجود طراحی سیاست تامین برق صنایع در فصل گرم با هدف افزایش تولید صنعت سبب شده تا زمینه تامین برق پایدار صنعت مهیا شود.

با توجه به تامین پایدار برق در صنعت مس، زمزمه رکوردشکنی ظرفیت تولید در این فلز اساسی به گوش رسیده و باید منتظر ماند و دید آیا رکورد قبلی تولید سالانه مس در کشور شکسته می‌شود یا تولید سال گذشته تکرار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار