کد خبر: 1175454
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
سرلشکر باقری:
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر استمرار و افزایش همکاری‌های دفاعی بین جمهوری اسلامی ایران و بلاروس گفت: همانطور که در گذشته هم همکاری‌های دفاعی و امنیتی بین دو کشور وجود داشته است، امروز نیز با توجه به تغییراتی که در ساختار جهانی قدرت در حال وقوع است باید این روابط گسترش پیدا کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با سرلشکر «ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس با اشاره به سابقه تاریخی دو کشور اظهار داشت: بحمدالله روابط دو کشور از گذشته روابطی مناسب و رو به گسترش بوده است.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به اشتراکات سیاسی دو کشور در مواجه با استکبار جهانی، تصریح کرد: امروز کشور‌های مستقل و همسو که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دنیای غرب مواجه هستند، باید روابط و تعاملات مناسبی را نسبت به یکدیگر داشته باشند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه با تاکید بر استمرار و افزایش همکاری‌های دفاعی بین دو کشور افزود: همانطور که در گذشته هم همکاری‌های دفاعی و امنیتی بین دو کشور وجود داشته است، امروز نیز با توجه به تغییراتی که در ساختار جهانی قدرت در حال وقوع است، باید این روابط گسترش پیدا کند؛ چراکه ساختار جهانی قدرت به سرعت از وضعیت تک قطبی به سوی جهان چند قطبی در حال تغییر مسیر است.

وی افزود: از همان دوران پیروزی و تاسیس انقلاب اسلامی روند بدعهدی‌ها و سیاست‌های تمامیت‌خواهانه آمریکایی‌ها، تاکنون سبب شده آن تا ایران اسلامی به هیج وجه به آن‌ها و غرب استعمارگر اعتماد نکند.

سرلشکر باقری با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا در طول ۴۳ سال گذشته، گفت: بحمدالله این تحریم‌ها فرصت خودباوری و غلبه بر تهدیدات را برای ملت فرهیخته ایران و نیرو‌های مسلح فراهم کرده و همانطوری که دنیا مشاهده کرد، ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله با قدرت در برابر متجاوزان ایستادگی کرده و این مقابله نابرابر تجربیات ارزنده‌ای را برای نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه بر اهمیت تبادل تجربیات دفاعی، آمادگی برگزاری رزمایش و همکاری‌های نظامی در حوزه آموزشی و علمی در سطح نیرو‌های مسلح دو کشور تاکید کرد.

براساس این گزارش؛ در پایان این نشست پیشنهاد افتتاح دفتر وابستگی نظامی در سفارتخانه‌های دو کشور و همچنین تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی بین دو ایران و بلاروس توسط دو مقام عالی‌رتبه نظامی مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار