کد خبر: 1175423
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
وزیر خارجه عربستان امروز در رایزنی با همتای دانمارکی خود، بر محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم تأکید کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه شنبه در رایزنی تلفنی با همتای دانمارکی خود خطاب به وی اعلام کرد که ریاض هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم می‌کند.

بر اساس اعلام این رسانه، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی تماسی تلفنی از همتای دانمارکی خود دریافت کرد.

در این مکالمه تلفنی، بن فرحان ضمن تکرار موضع ریاض در محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، از وزیر خارجه دانمارک خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار قرآن سوزی در این کشور اتخاذ کند.

فیصل بن فرحان در تماس تلفنی خود با «لارس لوکه راسموسن» (Lars Lokke Rasmussen) همتای دانمارکی خود، بار دیگر بر محکومیت هتک حرمت به قرآن از سوی ریاض تاکید کرد.

این مقام سعودی از دانمارک خواست تا «اقدامات فوری برای پایان دادن به این گونه اقدامات افراطی که باعث تحریک مسلمانان در سراسر جهان می‌شود» را اتخاذ کند.

به گزارش العربیه، بن فرحان همچنین به وزیر خارجه دانمارک گفت که «افراطی‌ها از آزادی بیان برای دامن زدن به نفرت سوء استفاده کرده اند» و در ادامه افزود که آن‌ها نه تنها به دنبال انتقاد از دین اسلام، بلکه در صدد «تحریک مسلمانان» هستند.

فیصل بن فرحان به «لارس لوکه راسموسن» گفت: تنها کسانی که از چنین اقداماتی سود می‌برند، افراط گرایان هستند.

وزارت خارجه دانمارک پیشتر اعلام کرده بود که دولت این کشور در حال بررسی ابزار‌های قانونی برای اعمال محدودیت بر فعالیت‌هایی است که از طریق آن به کشورها، فرهنگ‌ها و دین دیگران اهانت می‌شود.

این تصمیم دولت دانمارک در پی اقدام اخیر برخی افراط‌گرایان در هتک حرمت قرآن کریم گرفته شد.

همچنین پیشتر نیز وزارت امور خارجه سوئد در پاسخ به نامه سفارت عراق در استکهلم و نمایندگان کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در این کشور حوزه اسکاندیناوی مدعی شد که تمامی اقدامات اسلام هراسانه به هر شکلی که باشد، از سوی دولت سوئد به شدت رد می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار