کد خبر: 1174929
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
وزارت امور خارجه دانمارک اعلام کرد که این کشور محدودیت‌های قانونی برای تظاهرات و اعتراضاتی که شامل آتش زدن قرآن باشد، اعمال می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دولت دانمارک روز یکشنبه خبر داد که برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن کریم به دنبال ابزار‌های قانونی است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که وزارت خارجه دانمارک اعلام کرده است که دولت این کشور در حال بررسی ابزار‌های قانونی برای اعمال محدودیت بر فعالیت‌هایی است که از طریق آن به کشورها، فرهنگ‌ها و دین دیگران اهانت می‌شود.

طبق اعلام وزارت دانمارک، این کشور محدودیت‌های قانونی بر تظاهرات و اعتراضاتی اعمال خواهد کرد که شامل آتش زدن قران خواهد بود.

این تصمیم دولت دانمارک در پی اقدام اخیر برخی افراط‌گرا‌ها در هتک حرمت قرآن کریم گرفته شده است.

همچنین پیشتر نیز وزارت امور خارجه سوئد در پاسخ به نامه سفارت عراق در استکهلم و نمایندگان کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در این کشور حوزه اسکاندیناوی مدعی شد که تمامی اقدامات اسلام هراسانه به هر شکلی که باشد، از سوی دولت سوئد به شدت رد می‌شود.

وزارت امور خارجه سوئد در بیانیه خود افزود: «ما کاملا آگاه هستیم که مسلمانان در سوئد و کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در سرتاسر جهان از چنین اقداماتی به شدت اذیت شده‌اند».

وزارت امور خارجه سوئد مدعی شد: «هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، توهین آمیز بوده و بی احترامی به شمار می‌آید».

در این بیانیه آمده است: «دولت سوئد تلاش افراط‌گرا‌ها برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان و غیرمسلمانان را به شدت رد می‌کند».

در ادامه اهانت‌ها به مقدسات مسلمانان جهان در کشور‌های اروپایی، اعضای یک گروه افراطی سه‌شنبه (۲۵ ژوئیه) در برابر سفارت‌های مصر و ترکیه در کپنهاگ پایتخت دانمارک اقدام به قرآن‌سوزی کردند. این اقدام، چندمین اقدام مشابه در دانمارک در کمتر از یک هفته بعد از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد بود که خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار