کد خبر: 1173976
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
شماری از نیرو‌های گارد ریاست جمهوری نیجر علیه رئیس جمهور این کشور کودتا کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، منابع امنیتی در کشور نیجر، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، خبر دادند شماری از نیرو‌های گارد ریاست جمهوری، «محمد بازوم» رئیس جمهور این کشور را در کاخ ریاست جمهوری در نیامی -پایتخت نیجر- تحت محاصره درآورده‌اند.

با این حال، رئیس جمهور نیجر در پیامی که در فضای مجازی آن را منتشر کرد، گفت که نیرو‌های ارتش از گارد ریاست جمهوری در این کودتا حمایت نکرده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که چند خودروی نظامی ورودی کاخ ریاست جمهوری را بسته‌اند و اجازه ورود به وزارتخانه‌های مجاور کاخ ریاست جمهوری داده نمی‌شود.

یک مقام دفتر ریاست جمهوری نیجر به این خبرگزاری گفت که به کارکنان اجازه ورود به محل کارشان داده نشده است. این در حالی است که نهاد‌های نظامی نیجر تا لحظه انتشار این گزارش، بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده‌اند.

رئیس جمهور نیجر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به اینکه حال او و اعضای خانواده‌اش خوب است، نوشت: «خیزشی بیهوده علیه جمهوریت» به راه افتاده است.

محمد بازوم اضافه کرد که نیرو‌های ارتش از گارد ریاست جمهوری حمایت نکرده‌اند و آماده حمله به آن‌ها هستند، اگر دست از تلاش برای کودتا نکشند.

از طرف دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به رئیس جمهور نیجر خبر داد آنچه در کشور نیجر در حال رخ دادن است، ابراز خشم گارد ریاست جمهوری است، اما گفتگو‌ها با رئیس‌جمهور همچنان ادامه دارد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، اضافه کرد: «رئیس‌جمهور خوب است. او سالم و سلامت است و در کنار خانواده‌اش در کاخ ریاست جمهوری حضور دارد.»

براساس گزارش رسانه‌ها، هنوز علت دقیق این اقدام نیرو‌های گارد ریاست جمهوری نیجر مشخص نشده و گفتگو‌ها همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرنگار خود در نیامی گزارش داد به‌رغم آنکه نیرو‌های گارد ریاست جمهوری، محل اقامت بازوم و دفاتر ریاست جمهوری را تحت محاصره درآورده‌اند، اما هیچ گونه استقرار غیرعادی از سوی نیرو‌های نظامی مشاهده نشده و هیچ صدای تبادل آتشی به گوش نرسیده است.

محمد بازوم که در سال ۲۰۲۱ به عنوان رئیس جمهور نیجر انتخاب شده، اولین رئیس جمهور عربی این کشور و یکی از متحدان نزدیک فرانسه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار