کد خبر: 1173975
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
دولت ارمنستان از هماهنگی با نیرو‌های حافظ صلح روس و ارسال ۴۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه به قره باغ کوهستانی که تحت محاصره جمهوری آذربایجان است، خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دولت ارمنستان روز چهارشنبه از ارسال ۴۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه به قره باغ کوهستانی که تحت محاصره جمهوری آذربایجان است خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «پان آرمنییان» کاروان کمک‌های بشردوستانه ارمنستان شامل مواد غذایی، دارو و سایر اقلام ضروری است که به زودی به سمت قره باغ آغاز ارسال می‌شود. نیرو‌های حافظ صلح روسیه انتقال این کمک‌ها را تسهیل خواهند کرد.

قره باغ کوهستانی از دسامبر ۲۰۲۲ در محاصره جمهوری آذربایجان قرار دارد. این کشور در ژوئن ۲۰۲۳ محاصره را تشدید و کمک‌های اضطراری را که توسط نیرو‌های حافظ صلح روس و کمیته بین المللی صلیب سرخ از طریق تنها جاده اتصال قره باغ به ارمنستان و خارج انجام می‌شد، ممنوع کرد. این اقدام موجب تشدید کمبود غذا، دارو و سایر اقلام ضروری مردم منطقه شد.

مقامات قره باغ گفته‌اند که سوخت اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها تمام شده است. اوایل ماه جاری حمل و نقل عمومی در شهر «استپانکرات» به حالت تعلیق درآمد. اکثر وسایل نقلیه در قره باغ گاز سوز هستند و گاز از ارمنستان تامین می‌شد. بحران سوخت نه تنها سفر‌ها را مختل، بلکه تامین مواد غذایی را در قره باغ پیچیده کرده است. کشاورزان محلی اکنون برای عرضه محصولات خود به بازار مشکل دارند.

این دو کشور بار دیگر با وساطت روسیه مذاکراتی را آغاز کرده‌اند. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در آغاز نشست سه جانبه با «آرارات میرزویان» و «جیحون بایراموف» وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در «مسکو» گفت: «نفع اصلی روسیه صلح و ثبات در قفقاز جنوبی است.»

وی گفت: «ما به تازگی گفتگو‌های جداگانه انجام داده‌ایم و اکنون هر سه به تلاش خود برای اجرای وظایفی که ناشی از بیانیه‌های سران ما در حل و فصل مشکل قره باغ کوهستانی و به طور گسترده‌تر عادی سازی روابط بین باکو و ایروان است، ادامه خواهیم داد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار