کد خبر: 1173960
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: تشکیل شرکت‌های چند ملیتی برای ما بحثی جدی است و معتقدیم این شرکت‌ها می توانند برای ما مقاومت ایجاد کنند، چرا که به راحتی نمی توانند این شرکت‌ها را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، در مورد تاسیس شرکت های دانش بنیان چند ملیتی گفت: شرکت های چند ملیتی برای ما بحثی جدی است و معتقدیم این شرکت‌ها می توانند برای ما مقاومت ایجاد کنند، زیرا به شرکت‌های چند ملیتی نمی‌توانند به راحتی فشار وارد کنند.

شرکت چندملیتی یکی از انواع شرکت‌هایی است که در ایران امکان ثبت آن وجود دارد. با عتقاد کارشناسان تأثیر شرکت‌های چندملیتی بر اقتصاد کشور امری اجتناب‌ناپذیر است. این شرکت‌ها نقش عمده‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی داشته و فعالیت آن‌ها در سطح جهان قدرت اقتصادی بالایی به آن‌ها می‌بخشد.

شرکت چندملیتی، شرکتی است که در یک مکان (اقامتگاه) واقع شده ولی عرصه فعالیت آن، علاوه بر کشور مقر (محل ثبت)، در یک یا چند کشور دیگر نیز است.این شرکت‌ها برای گسترش فعالیت خود در جهان و استفاده از امکانات کشورهای دیگر، اقدام به تأسیس یک شرکت فرعی می کنند که بخش اعظم سهام آن متعلق به شرکت اصلی است. بنابر این تعریف، در شرکت چندملیتی، شرکت‌های فرعی طبق قانون داخلی کشوری هستند که در آن ثبت می‌شوند؛ اما از دستورالعمل‌های صادره از شرکت اصلی (مادر) پیروی می‌کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پاسخ به این سوال این که صرفا با همکاریِ کشورهای تحریم شده شرکت های چند ملیتی تاسیس خواهند شد یا خیر، تصریح کرد: این همکاری صرفا با کشورهای تحریم شده نیست؛ هر کشوری که علاقه مند به همکاری با جمهوری اسلامی باشد می تواند شریک تجاری ما قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور در مورد اینکه شرکت های چند ملیتی با همکاری کدام کشورها دنبال می‌شود، گفت: با اندونزی و ازبکستان و تقریبا هرجایی که نشستی داشته باشیم این مساله را پی‌گیری می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار