کد خبر: 1172061
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
معاون دبیرکل سازمان ملل نسبت به تعلیق توافقنامه صادرات غلات میان اوکراین و روسیه اظهار نگرانی و یأس کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «امینه محمد» معاون دبیرکل سازمان ملل نسبت به توقف اجرای توافقنامه صادرات غلات از اوکراین و روسیه اظهار ناامیدی کرد.

طبق گزارش الجزیره، معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: «از تعلیق توافقنامه صادرات غلات بین اوکراین و روسیه سرخورده هستیم.»

امینه محمد با اشاره به عواقب این اتفاق برای دنیا تصریح کرد: «توقف اجرای این توافقنامه اتفاق بسیار بدی برای کشور‌های در حال توسعه است.»

او با ابرازی امیدواری برای ازسرگیری مذاکرات به هدف اجرای مجدد توافقنامه غلات گفت: «توافقنامه غلات هزینه زندگی در مناطق درگیری را کاهش داده بود.»

پیش از این درپی توقف مشارکت روسیه در توافق غلات، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز از این تصمیم ابراز تأسف کرده و گفته بود: «تصمیم روسیه ضربه‌ای به مردم نیازمند در هر جای دنیا خواهد زد. صد‌ها میلیون نفر با گرسنگی روبه‌رو و مصرف کنندگان با بحران هزینه‌های زندگی مواجه هستند. آن‌ها کسانی هستند که بهای این تصمیم را می‌پردازند.»

گوترش افزود: «سازمان ملل همچنان تلاش خواهد کرد دسترسی بلامانع به بازار‌های جهانی برای مواد غذایی و کود‌های شیمیایی از اوکراین و روسیه را تسهیل کند.»

روسیه روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد توافق غلات اعتبار خود را از دست داده و بنابراین اجرای آن خاتمه یافته است. بخشی از توافق غلات مربوط به تسهیل صادرات مواد غذایی و کود از روسیه به کشور‌های دیگر بود. روسیه می‌گوید این بخش از قرارداد محقق نشده است و به همین دلیل به همکاری با سازمان ملل در قالب توافق غلات منصرف شده است.

توافق غلات سال گذشته امضا شده است و به اوکراین نیز اجازه می‌دهد غلات را از طریق دریای سیاه صادر کند. روسیه می‌گوید بیشتر غلات از اوکراین به کشور‌های ثروتمند فرستاده شده و کشور‌های فقیرتر سهم ناچیزی دریافت کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار