کد خبر: 1171978
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
منصوری خبر داد
معاون اجرایی رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت طر ح های نیمه تمام در سطح کشور توضیحاتی داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا و سیما، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت طرح‌های نیمه تمام کشور گفت: بر اساس اعلام و جمع بندی و تحلیل سازمان برنامه و بودجه کشور، ما نزدیک به ۶۰ هزار طرح نیمه کاره در سطوح مختلف کوچک و بزرگ، در سطح شهرستانی، استانی و ملی داریم که در لایه‌ها و رده‌های مختلف با پیشرفت فیزیکی متفاوت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح‌ها به چیزی نزدیک به ۹ هزار همت منابع نیاز دارد، افزود: اگر این میزان را به ظرف سالانه بودجه تقسیم کنیم و به فرض بتوانیم سالانه ۳۰۰ همت را برای تکمیل این طرح‌ها اختصاص دهیم، اتمام طرح‌ها به شرطی که کلنگ زنی جدیدی نداشته باشیم، نزدیک سی سال زمان می‌برد؛ لذا باید با یک مدیریت صحیح و دقیق منابع و مصارف، تکمیل طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا و دارای اثرگذاری بیشتر در اقتصاد و معیشت مردم را در دستور کار قرار دهیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: برمبنای دستور رئیس جمهور، حدود ۲۰۰ طرح اولویت دار از مجموعه این طرح‌ها مشخص شده که اغلب آن‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند و مصمم هستیم که این طرح‌ها را تا پایان دولت به عنوان طرح‌های محوری تکمیل و راه اندازی کنیم همانند طرح‌های سفر اخیر رئیس جمهور در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله راه ملی پاتاوه-دهدشت و سد چمشیر که به بهره برداری رسیده اند.

منصوری گفت: مشابه این طرح‌ها که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، در سطح کشور بسیار داریم که مردم نسبت به تکمیل آن‌ها مطالبه جدی دارند. به عنوان مثال در استان فارس، تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی یا آزادراه رودبار-منجیل در مسیر قزوین-رشت که مراحل پایانی خود را طی می‌کنند و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

وی افزود: همچنین ساخت راه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است، به ویژه در زمینه ریل و حمل و نقل، از جمله تکمیل راه آهن رشت-کاسپین، راه آهن میانه-اردبیل، راه آهن همدان-سنندج که همه این طرح‌ها در سال جاری به بهره برداری می‌رسند.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره وضعیت طرح‌های حوزه بهداشت و درمان گفت: در حوزه بهداشت و درمان هم طرح‌های نیمه تمامی همانند بیمارستان شهریار بعد از ۳۳ سال، بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ولیعصر اراک، بیمارستان اسلامشهر، بیمارستان بهبهان، بیمارستان قائمشهر، بیمارستان تنکابن وجود دارد که مراحل پایانی خود را به سر می‌برند.

منصوری با بیان اینکه دولت مصمم به اجرای نهضت اتمام طرح‌های نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بالا در کشور است، گفت: منطقا نباید منابع را صرف طرح‌هایی کنیم که پیشرفت فیزیکی اندکی دارند، لذا به نظر می‌رسد اگر با عزم دولت کمک کنیم که طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد در اسرع وقت به بهره برداری برسند، تحول بزرگی در حوزه اقتصادی ایجاد شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
United States of America
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
0
0
روحانی لج کرد طرحهای نیمه کاره را رها کر دچون رییس جمهور قبل کلنگشو زده بود افرین به رییسی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار