کد خبر: 1171779
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
حمله گروه جدایی طلب در شمال غربی کامرون به کشته شدن 10 نفر و جراحت چند نفر دیگر منجر شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، یک گروه جدایی طلب در کامرون در یک حمله مسلحانه  در شمال غربی این کشور شماری از غیر نظامیان را کشت.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یک مقام دولت کامرون روز دوشنبه گفت که جدایی طلبان مسلح در حمله‌ای به یک منطقه شلوغ در شمال غرب کامرون ۱۰ غیرنظامی را کشتند و سه نفر را مجروح کردند.به گفته فرماندار منطقه، ۸ نفر در محل حادثه و ۲ نفر پس ازبستری شدن در بیمارستان جان باختند.

درگیری مسلحانه طولانی مدت در ۶ سال گذشته کشور آفریقایی کامرون را ویران کرده است و جدایی طلبان مسلح با نیروهای دولتی درگیر می‌شوند. پس از سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در سال ۲۰۱۶، گروه‌های شورشی مسلح متعهد شدند که برای استقلال مناطق انگلیسی زبان این کشور که «آمبازونیا» نامیده می‌شوند، مبارزه کنند.

کامرون کشوری در غرب آفریقا با اکثریت فرانسوی زبان است. کامرون از سال ۲۰۱۶ به این سو با بحرانی موسوم به «بحران انگلیسی‌ زبانان» مواجه است. کامرون در پایان جنگ جهانی اول به دو بخش فرانسوی و انگلیسی تقسیم شد. کامرونی‌های انگلیسی‌زبان یک ‌پنجم جمعیت ۲۲ میلیونی این کشور را شکل می‌دهند.

دیدبان حقوق بشر تخمین زده است که تا سال ۲۰۲۲، دستکم ۴۰۰۰ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۷۰۰۰۰۰ نفر در اثر خشونت‌ها آواره شده‌اند.

فرماندار منطقه گفت که نیروهای امنیتی در پی مهاجمان هستند. تصاویر منتشر شده از این حادثه اجساد کشته‌شدگان را در حالی  روی زمین نشان می‌دهد که رهگذران به آن نگاه می‌کنند و بسیاری با گوشی‌های هوشمند خود از آن عکس می‌گیرند و برخی گریه می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار