کد خبر: 1169913
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
وزیر امور خارجه عمان ضمن تاکید بر لزوم برقراری امنیت و ثبات در یمن، گفت که توافق ریاض و تهران بازتاب مثبتی بر منطقه دارد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در ششمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در مسکو سخنرانی کرد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، وزیر خارجه عمان گفت: «امیدواریم نشست میان روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به تقویت روابط کمک کند. ما کارشکنی‌های اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم می‌کنیم.»

بدر البوسعیدی اضافه کرد: «ما به‌شدت نگران تحولات سودان هستیم. بار دیگر بر لزوم برقراری امنیت و ثبات در یمن تاکید می‌کنیم. جنگ در اوکراین برای امنیت جهانی تبعات خواهد داشت.»

البوسعید همچنین بیان کرد: «ما به اهمیت ایجاد راهکار مسالمت‌آمیز برای نزاع اوکراین باور داریم. توافق میان ریاض و تهران بازتاب مثبتی بر منطقه دارد. امیدواریم شراکت کشورهای حاشیه خلیج [فارس] با روسیه به ساخت آینده‌ای باثبات‌تر و شکوفاتری منجر شود.»

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست گفت: «روابط کشورهای عضو شورای همکاری و رسویه در برهه اخیر از نظر اقتصادی شاهد رشد بوده است.»

ششمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، ظهر امروز (دوشنبه)، در مسکو آغاز شده است. هدف از این نشست تقویت روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه است که طی آن به بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته خواهد شد.

پنجمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، در ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی با حضور سرگئی لاوروف در ریاض -پایتخت عربستان سعودی- برگزار شد.

طبق آخرین آمار اعلام‌شده در سال ۲۰۲۱، میزان مبادلات تجاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه به ۷.۶ میلیارد دلار رسیده است و ابزارهای برقی و پلاستیک از جمله مهم‌ترین کالاهای صادراتی از کشورهای مذکور به روسیه و غلات، مس و فرآوردهای آن مهم‌ترین اقلام وارداتی از روسیه به این کشورها هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار