کد خبر: 1169671
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
حزب عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد که پیروزی در انتخابات محلی در همه مناطق شهری به خصوص کلانشهر‌های آنکارا، استانبول، ازمیر و آدانا، استراتژی انتخاباتی این حزب است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، انتخابات محلی ترکیه برای برگزیدن شهرداران شهر‌های مختلف این کشور قرار است در تاریخ ۱۸ ماه مارس ۲۰۲۴ برابر با ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور درست پس از پایان انتخابات اخیر پارلمانی و ریاست جمهوری تلاش خود را آغاز کرده است تا در انتخابات اواخر زمستان امسال، پست شهرداری کلانشهر‌های آنکارا، استانبول و آدانا را که در جریان انتخابات سال ۲۰۱۹ از دست داده است، دوباره در اختیار بگیرد.

به گزارش روزنامه صباح ترکیه، حزب عدالت و توسعه بر استراتژی ویژه‌ای برای شهر‌های بزرگ به ویژه استانبول و آنکارا تدارک دیده تا در مناطقی مانند چانکایا (آنکارا)، کادیکوی و بشیکتاش (استانبول) کرسی شهرداری را از دست حزب رقیب جمهوری خواه خلق بازپس بگیرد.

بنا به این گزارش، حزب حاکم ترکیه، این مناطق را قلعه‌های سیاسی در رقابت انتخاباتی ترکیه می‌داند و بر این اساس، با همراهی حزب ائتلافی «حرکت ملی»، اقدامات خود را آغاز کرده است تا با «عقلانی سازی انتخابات شهرداری‌ها پس از کابینه و حزب»، با چهره‌های جدید وارد رقابت انتخاباتی شود.

روزنامه صباح همچنین گزارش داد که حزب عدالت و توسعه ترکیه سیاست «خدمت در برابر سیاست تعهد» را شعار انتخاباتی خود تعیین کرده و با شناسایی مشکلات شهرها، بر حل موانع خدمت به مردم متمرکز خواهد شد.

بنا به اعلام این رسانه، حزب عدالت و توسعه ترکیه، «مهاجران و پناهجویان غیرقانونی، تاکسی، ترافیک، باند‌های خیابانی، حیوانات ولگرد و تحول شهری» به عنوان ۶ مشکل مهم شهر استانبول شناسایی شده و این حزب برنامه خود را برای حل این ۶ مشکل اساسی در صورت پیروزی در انتخابات اعلام خواهد کرد.

روزنامه صباح، افزایش نرخ بهره بانکی، تورم، مغرور شدن به پیروزی در دو انتخابات اخیر را از جمله موانع پیش پای حزب حاکم عدالت و توسعه برای انتخابات زمستان امسال برشمرده است.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ۲ هفته پیش اعلام کرد که با پایان یافتن انتخابات همزمان پارلمانی و ریاست جمهوری اخیر، دفتر انتخابات بسته نشده و روند انتخابات محلی در ترکیه آغاز شده است.

حزب عدالت و توسعه، راهبرد انتخاباتی خود را در قالب یک طرح تحت عنوان «اعلامیه شهر» تدوین کرده تا مدیریت شهرداری در کلانشهر‌های ترکیه را از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه پس بگیرد و در این راه، ریاست تیم انتخاباتی به «افکان علا» معاون رئیس حزب عدالت و توسعه سپرده شده و این تیم هر هفته تا زمان برگزاری انتخابات جلسه انتخاباتی تشکیل خواهد داد.

برجسته سازی عملکرد شهرداران کنونی آنکارا، استانبول و ازمیر که در دست مخالفان اردوغان قرار دارد، اولویت طرح انتخاباتی حزب عدالت و توسعه تعیین شده و این حزب اعلام کرده که از انتخابات محلی گذشته درس عبرت گرفته و این بار به شکل قوی در انتخابات ظاهر خواهد شد.

در انتخابات محلی سال ۲۰۱۹ ترکیه که برای انتخاب شهرداران این کشور برگزار شد، ۱۲ حزب «عدالت و توسعه»، «حرکت ملی»، «جمهوری خلق»، «دموکراتیک خلق‌ها»، «نیک»، «سعادت»، «ترکیه مستقل»، «کمونیست ترکیه»، «اتحاد بزرگ»، «چپ دموکراتیک»، «دموکرات» و «وطن» به رقابت پرداختند.

در این دوره از انتخابات، دو حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی تحت عنوان «ائتلاف جمهور» و احزاب جمهوری خواه خلق و نیک نیز در برخی از شهر‌ها با «ائتلاف ملت» شرکت کردند که در نهایت، حزب حاکم عدلت و توسعه انتخابات را در ۱۶ کلانشهر از جمله در آنکارا، استانبول، بورسا، ازمیر، آدانا، اسکی شهیر، آیدین و اغلب شهر‌های کوچک مناطق کرد نشین در جنوب و شرق ترکیه را از دست داد.

انتخابات محلی ترکیه قرار است در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۴ برابر با ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شود و احزاب فعال در ترکیه از هم اکنون خود را برای حضور در این انتخابات آماده می‌کنند به طوری که حزب شکست خورده جمهوری خواه خلق در انتخابات اخیر پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرده است که در انتخابات سال آینده، شکست امسال را جبران خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار