کد خبر: 1168393
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
پس از مقاومت جانانه نیرو‌های فلسطینی در برابر یورش نظامیان صهیونیست که منجر به عقب نشینی آن‌ها شد؛ رژیم صهیونیستی اقدام به انجام یک عملیات گسترده‌تر در منطقه جنین کرده است.

 به گزارش جوان آنلاین به نقل از مشرق، در چندین ماه گذشته، نظامیان رژیم صهیونیستی چندین مرتبه به منطقه جنین یورش برده و وارد درگیری با نیروی‌های مقاومت فلسطین شده اند. صهیونیست‌ها شدیدا از قدرت گیری نیرو‌های مقاومت در مناطق کرانه باختری وحشت داشته و آن را یک تهدید جدی برای خود محسوب می‌کنند.

در آخرین عملیات صهیونیست‌ها در جنین که در روز‌های اخیر انجام شد، نظامیان رژیم صهیونیستی به شکلی مورد حمله و محاصره نیرو‌های مقاومت قرار گرفتند که مجبور شدند برای اولین بار در ۲۰ سال اخیر و پس از انتفاضه دوم، از بالگرد‌های نظامی برای ایجاد مسیر فرار و عقب نشینی از جنین برای خود استفاده کنند. از این رو صهیونیست‌ها در تلاش هستند تا شرایط در جنین و دیگر مناطق کرانه باختری را تحت کنترل خود نگه دارند.
خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آخارانوت اعلام کرد که برنامه‌ریزی برای عملیات نظامی علیه جنین از یک سال پیش آغاز شده بود و چند بار مورد بازنگری قرار گرفت و به تعویق افتاد. هدف اصلی این عملیات بازیابی بازدارندگی در شمال کرانه باختری به ویژه جنین و وارد آوردن ضربه سنگین و دقیق به گروه‌های مقاومت است. وی همچنین عنوان کرد که صد‌ها نفر از نیرو‌های کواندو و نخبه ارتش رژیم صهیونیستی، همراه با ده‌ها تانک، خودرو‌های زرهی و یگان مهندسی در این عملیات مشارکت دارند.
از شب گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی با انبوهی از تجهیزات نظامی اقدام به یورش مجدد به جنین کرده و با نیرو‌های مقاومت فلسطین در جنین وارد درگیری شده اند که این درگیری‌ها تا صبح ادامه پیدا کرده است. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، در جریان یورش وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین، ۳ نفر شهید و ۲۵ نفر مجروح شدند که مجروحیت ۷ نفر از آنان شدید است. این احتمال وجود دارد که تعداد شهدا افزایش پیدا کند.


سازمان شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به شکل مشترک اقدام به انجام این عملیات کرده اند و در طی این عملیات اقدام به حملات هوایی با استفاده از پهپاد‌های نظامی به منطقه جنین کردند. رادیو ارتش اشغالگر اعلام کرده است که از آغاز عملیات نظامی در جنین، بیش از ده حمله توسط پهپاد‌ها انجام شده است.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای یک عملیات در منطقه شهر جنین با محوریت کمپ پناهندگان جنین این عملیات انجام شده است و هدف آسیب به زیرساخت‌های مقاومت و آسیب رساندن به نیرو‌های فلسطینی است. سخنگوی رژیم صهیونیستی تائید کرده است که به منظور مقابله با نیرو‌های مقاومت در دیگر مناطق کرانه باختری، عملیات نظامیان رژیم صهیونیستی ادامه پیدا خواهد کرد و تنها محدود به یک عملیات نخواهد شد.
عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در جنین با انتقادات و واکنش‌های بسیاری در سراسر جهان مواجه شده است. الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در رابطه با این عملیات گفت: «همه ما پشت سر سربازان ارتش اسرائیل و نیرو‌های امنیتی هستیم که در جنین برای از بین بردن لانه‌های نیرو‌های فلسطینی تلاش می‌کنند.»
گردان طولکرم-سرایا القدس اعلام کرد: تأیید می‌کنیم که مجاهدان ما توانستند در عملیات تیراندازی در ساعت ۰۶:۳۳ صبح امروز با هدف قرار دادن خودروی شهرک نشینان در شهرک افنی حیفتس در شمال کرانه باختری، تلفاتی بین شهرک نشینان وارد کنند. ما تأیید می‌کنیم که مجاهدان ما موفق شده اند به میدان جنگ در جنین برسند و دوش به دوش برادران خود جنگیدند و نیرو‌های اشغالگر را گلوله باران کردند.


در این نبرد، گردان‌های مقاومت از گروه‌های قسام، سرایا القدس، کتائب شهداء الاقصی، کتائب مجاهدین و الویة ناصر صلاح الدین شرکت کردند. به نظر میرسد با توجه به اظهارات صهیونیست‌ها در رابطه با این عملیات و حجم نیرو‌ها و تسلیحات مورد استفاده در این عملیات، این درگیری‌ها تا چند روز ادامه پیدا کند. همچنین این احتمال وجود دارد که در پاسخ به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین، شاهد وقوع عملیات‌های استشهادی نیرو‌های فلسطینی در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی باشیم.

صهیونیست‌ها هواپیمای جنگنده به پرواز در آوردند
ارتش رژیم صهیونیستی کماکان به عملیات نظامی گسترده‌ای را در اردوگاه آوارگان جنین ادامه می‌دهد که طی آن حدود ۲۰ هدف مرتبط با فلسطینیان از جمله از هوا مورد حمله قرار گرفتند.
صد‌ها سرباز، هواپیما و ابزار مهندسی در این عملیات شرکت دارند.
تبادل آتش با نیرو‌های مقاومت فلسطین همچنان در محل ادامه دارد و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که آن‌ها در حال "آماده شدن برای درگیری مهم" در داخل کمپ پناهندگان هستند.
در مسجدی که نیرو‌های فلسطینی در آنجا حضور داشتند، در ساعات گذشته تبادل آتش زیادی بین آن‌ها و نیرو‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفته است
در همین حال محمود عباس از تعلیق هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی خبر داد.
وی این اقدام را پس از دیدار با دیگر مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد.
وزارت بهداشت فلسطین مدعی شده بود که در این حمله هشت نفر شهید و نزدیک به ۳۰ نفر زخمی شدند که حال ۷ نفر از آن‌ها وخیم است.
با این حال، بر اساس برآورد‌های ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد کشته شدگان (شهدا) حدود ۱۰ نفر است که گمان می‌رود اکثر آن‌ها در نتیجه حملات هوایی به شهادت رسیده اند.
در این میان، بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به این عملیات، تحت فشار است.
بر اساس گزارش شبکه قطری، مصر پیامی را به اسرائیل ابلاغ کرد که بر اساس آن «عملیات در جنین وضعیت امنیتی در تمام مناطق فلسطینی را به خطر می‌اندازد».

تعداد بازدید : 16

همچنین گزارش شد که مصری‌ها حتی تهدید کرده‌اند که اگر اسرائیل به این عملیات پایان ندهد، میانجیگری بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی را متوقف خواهند کرد.
علاوه بر این، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل متحد اعلام کرد که "با همه طرف‌های ذینفع در تماس است تا از تشدید در تنش‌ها در جنین بکاهد".
تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد: ما به طور کامل هماهنگی امنیتی با اسرائیل را در پاسخ به کشتار جنین متوقف خواهیم کرد. علاوه بر این، گروه فلسطینی «لانه شیر» از تمامی عوامل خود خواست تا بیرون رفته و با نیرو‌های ارتش اسرائیل مبارزه کنند.
در حال حاضر خبر‌ها از تخلیه ساکنین اردوگاه جنین توسط ارتش رژیم صهیونیستی با هدف آغاز دور جدید حملات نظامیان صهیونیست به نیرو‌های مقاومت فلسطین در این اردوگاه حکایت دارد.
همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منظور پشتیبانی از عملیات نظامیان صهیونیستی در حال پرواز بر روی منطقه جنین هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار