کد خبر: 1168232
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
مقام ارشد ناتو گفت که ارتش روسیه را نباید هرگز دست کم گرفت و این کشور یک قدرت فضایی، دریایی و هوایی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، یک مقام ارشد ناتو روز دوشنبه به صراحت گفت که ارتش روسیه را نباید هرگز دست کم گرفت.

به گزارش وبگاه «پولیتیکو»، دریاسالار «راب بائر» رئیس کمیته نظامی ناتو در نشست خبری گفت، اگرچه بخش عمده‌ای از نیروی زمینی روسیه در اوکراین می‌جنگند، اما نیرو‌های مسلح روسیه همچنان یک تهدید هستند.

دریاسالار بائر گفت: «ما متقاعد شده‌ایم که روس‌ها در حال بازسازی خود هستند. بنابراین، برنامه ناتو بر اساس وضعیت ارتش روسیه قبل از حمله به اوکراین است.»

وی افزود که ناتو به ارتش روسیه به عنوان تهدید جدی نگاه خواهد کرد و این شامل دریا، هوا و فضا و البته توانمندی اتمی آن‌هاست. نیرو‌های روس هنوز بسیار بسیار توانا هستند.

روسیه بار‌ها به حمایت‌های نظامی ناتو از اوکراین اعتراض کرده است. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود هر محموله ارسالی تسلیحات به اوکراین، هدف مشروعی برای روسیه به شمار می‌آید. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه نیز گفته بود ارسال تسلیحات به اوکراین در موفقیت مذاکرات روسیه با اوکراین نقشی نخواهد داشت و تاثیر منفی بر روی آن می‌گذارد.

به گزارش پولیتیکو، مقام ارشد ناتو افزود: «هرگز نباید روس‌ها و توانایی آن‌ها را همانطور که در تاریخ چندین بار نشان داده‌اند، دست کم بگیریم.»

بر اساس این گزارش، سه‌شنبه و چهارشنبه آینده، سران ناتو در «ویلنیوس» گرد هم می‌آیند و در مورد چگونگی سرمایه‌گذاری درامور دفاعی بحث خواهند کرد.

بائر در باره طرح‌های نظامی ناتو نیز گفت: «ما باید برویم و کار خود را انجام دهیم. باید تمرین کنیم و توانایی‌های مورد نیاز را کسب کنیم و موارد زمان می‌برد.»

در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین، نیروی دریایی روسیه به تازگی در منطقه «کالینینگراد» در غرب روسیه حملات موشکی را علیه تاسیسات دشمن فرضی انجام داد. نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که کشتی‌های مجهز به موشک‌های اسکندر با نزدیک شدن به تاسیسات و پست‌های فرماندهی دشمن فرضی، با شلیک‌های پی در پی آن‌ها را منهدم کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار