کد خبر: 1167957
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
در حمله افراد ناشناس به سفارت بلاروس در شهر لاهه، شیشه‌های سفارت مینسک شکسته شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌ها امروز یکشنبه از حمله افراد ناشناس به سفارت بلاروس در شهر لاهه واقع در کشور هلند خبر می‌دهند.

بر اساس اعلام این رسانه، در حادثه حمله افراد ناشناس به سفارت بلاروس در شهر لاهه، شیشه‌های سفارت شکسته و شعار‌هایی بر روی دیوار‌های ساختمان آن نوشته شد.

پلیس هلند یک مرد ۳۱ ساله را در این رابطه بازداشت کرد.

آذر نیوز در این باره گزارش داد: تصاویر نقش بسته بر دیوار‌ها نشان می‌دهند که این ساختمان دارای متن‌های اهانت آمیز به رنگ قرمز و سیاه است، از جمله نوشته‌های «زنده باد بلاروس!»، «زنده باد برای همیشه!» و «"لوکا یک تروریست است». (احتمالاً جمله آخر به رئیس جمهور بلاروس «الکساندر لوکاشنکو» اشاره دارد.)

گفتنی است که با آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، بلاروس به عنوان متحد روسیه هدف تحریم‌های متعددی قرار گرفت؛ این کشور‌ها به عنوان کشور‌های «غیر دوست» رسانه‌ای شده اند.

وزارت امور خارجه کانادا پیشتر به بهانه درگیری‌ها در اوکراین تحریم‌هایی را علیه بلاروس وضع کرد. در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه کانادا، ۲۲ مقام و ۱۶ شرکت بلاروس به بهانه مشارکت مینسک در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تحریم شدند.

از سوی دیگر، آمریکا هم در ماه‌های پیش اعلام کرد: گام‌هایی را برای اعمال برخی محدودیت‌ها در ارتباط با صدور روادید برای ۱۰۰ مقام دولت بلاروس و وابستگان آن‌ها به دلیل مشارکت آن‌ها در تضعیف نهاد‌های دموکراتیک با مانع تراشی در انتقال دموکراسی بر اساس دستور ۸۰۵۰ ریاست جمهوری برداشتیم.

در همان زمان، لندن نیز از ادامه این روند غیردوستانه بازنماند و اعلام کرد که مینیسک را هدف تحریم‌های اقتصادی قرار می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار