کد خبر: 1167926
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: با توجه به تصویب افزایش ۲۵ درصدی قیمت عوارضی آزادراه‌ها در سال جاری، قیمت عوارضی منطقه یک و منطقه ۴ آزادراه تهران-شمال افزایش یافت، اما قیمت عوارضی تونل البرز ثبات ماند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، عباس بیات سرمدی اظهار داشت: با توجه به اعلام قبلی مبنی بر افزایش قیمت عوارضی آزادراه‌ها، امسال قیمت عوارضی آزادراه‌ها ۲۵ درصد افزایش یافت که این افزایش قیمت عوارضی به تدریج در همه آزادراه‌های کشور اعمال شد و آخرین مورد هم آزادراه تهران ـ شمال بود که در اوایل تیرماه ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر قیمت عوارضی آزادراه‌ها چندان تغییر نکرده بود، ضرورت داشت با توجه به تورم و در راستای تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در ساخت آزادراه‌ها، قیمت عوارضی آزادراه‌ها اصلاح می‌شد.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور کفاف اجرای همه پروژه‌های عمرانی را نمی‌دهد، گفت: ضرورت دارد در این حوزه سرمایه‌گذار بخش خصوصی ورود کند که شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در این باره از سرمایه‌گذاران خصوصی استقبال می‌کند.

* عوارضی منطقه یک آزادراه تهران-شمال ۵۰ هزار تومان در روز‌های تعطیل

بیات سرمدی گفت: با توجه به اعمال افزایش ۲۵ درصدی در نرخ عوارض آزادراه‌ها در منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال، قیمت عوارضی در روز‌های عادی از ۳۰ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان و در ایام تعطیل و پیک سفر از ۴۰ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

* قیمت عوارضی تونل البرز ثابت ماند

وی اضافه کرد: در تونل البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال، قیمت عوارضی در روز‌های عادی ۳۰ هزار تومان و روز‌های تعطیل ۵۰ هزار تومان بود که افزایش نیافته است.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: عوارضی تونل البرز به صورت الکترونیک است و پس از عبور باید پرداخت شود.

* قیمت عوارضی منطقه ۴ تهران-شمال ۱۲۵۰۰ تومان

بیات سرمدی اظهار داشت: در منطقه ۴ آزادراه تهران ـ شمال قیمت عوارضی از ۱۰ هزار تومان به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

* افتتاح باند غربی منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال تا پایان ماه جاری

وی اظهار کرد: باند غربی منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال در آستانه تکمیل است و فقط مقداری کار‌های کوچک نظیر خط‌کشی و ... دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان ماه جاری آماده افتتاح باشد.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اضافه کرد: قیمت عوارضی منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال هنوز نهایی نشده است، اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم دریافت عوارض از منطقه ۲ به صورت الکترونیکی باشد، به این ترتیب که پس از عبور از این آزادراه، پرداخت از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام شود.

* صدور بیمه‌نامه شخص ثابث خودرو‌ها منوط به تسویه بدهی عوارضی آزادراه‌ها

بیات سرمدی افزود: طبق بند ۱ تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ پرداخت عوارضی تکلیف فانونی برای همه و لازم‌الاجراست و پرداخت الکترونیک عوارض هم باید عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم انجام بیمه شخص ثالث خودرو‌ها منوط به تسویه حساب عوارضی آزادراه‌ها باشد و این موضوع تا ۲۰ روز آینده اعمال و آغاز می‌شود.

* عملیات تکمیل باند شرقی در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال ادامه دارد

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور درباره عملیات اجرایی باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال گفت‌: این باند برای تکمیل هنوز به زمان زیادی نیاز دارد، اما عملیات اجرایی در آن در حال انجام است، ضرورت دارد تونل‌ها به صورت دقیق و خاص ساخته شود.

بیات سرمدی افزود: با افتتاح باند غربی منطقه ۲، این مسیر برای ایام پیک و غیرپیک آماده می‌شود و در ایام پیک یک طرفه خواهد شد، ضمن آنکه جاده قدیم نیز به عنوان یک باند استفاده می‌شود.

* ۶۰ درصد بازگشت سرمایه بنیاد در آزادراه تهران-شمال از طریق دریافت اراضی

وی در باره منطقه ۳ آزادراه تهران ـ شمال گفت: این منطقه مهمترین و سخت‌ترین منطقه آزادراه برای اجرا است، دولت و بنیاد به عنوان شریک دولت در این پروژه حضور دارند، اما هنوز کار خاصی در این منطقه انجام نشده است.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: بازگشت سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران-شمال ۴۰ درصد از محل عوارض و ۶۰ درصد از محل اراضی حاشیه آزادراه و ... است که در ابتدای طرح فریز شده است.

بیات سرمدری ادامه داد: آورده بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال مطلوب ارزیابی می‌شود و در منطقه ۲ گاهی اوقات از دولت هم جلوتر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار