کد خبر: 1167801
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
جبهه حزب الله و رژیم صهیونیستی به ویژه پس از اقدامات تل‌آویو در بخش شمالی روستای مرزی الغجر و نیز نصب چادرهای منتسب به حزب‌الله در مرز فلسطین اشغالی با لبنان، صحنه تحولات جدیدی است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، لبنان و فلسطین اشغالی مرزی به طول ۷۹ کیلومتر دارند که همواره طی دوره‌های مختلف بر اثر سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی پرتنش بوده است. عقب نشینی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ میلادی (۱۳۷۹ خورشیدی) از جنوب لبنان نیز پایان تجاوزکاری‌های این رژیم در مناطق مرزی با لبنان نبود زیرا هنوز بخش‌هایی از خاک لبنان در اشغال رژیم صهیونیستی است.

به تازگی نیز تنش‌های بی سابقه‌ای در مثلث مرزی لبنان-سوریه- فلسطین اشغالی و مشخصاً منطقه کفرشوبا رخ داد. چند هفته قبل لبنانی‌ها موفق شدند وارد خاک این کشور در پشت به اصطلاح «خط عقب نشینی» که کنترل آن در دست اشغالگران صهیونیست بوده، شوند و پرچم لبنان را در این منطقه به اهتزاز درآورند. مردم لبنان منتظر روزی هستند که تمامی اراضی باقیمانده تحت اشغال در مزارع شبعا و تل کفرشوبا و بخش لبنانی روستای الغجر آزاد شود تا شادی خود را کامل کنند.

جبهه حزب الله و رژیم صهیونیستی آبستن تحولات جدید است

در جدیدترین تحول، دشمن صهیونیست در بخش شمالی روستای مرزی الغجر که کنترل آن به دست لبنان است، قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل را نقض کرده است. رژیم صهیونیستی در این بخش از روستای مرزی الغجر اقدام به نصب ستون‌های آهنین و دوربین‌های جاسوسی بر روی آنها به سمت مناطق آزاد شده لبنان، کرده است.

 

قدرت‌نمایی حزب الله لبنان/ صهیونیست‌ها مستاصل شده‌اند

وحشت در اردوی صهیونیست‌ها

تحول دیگر اینکه شبکه صهیونیستی «کان»، چندی قبل، تصاویری از چادرهای منتسب به جنبش حزب‌الله لبنان در مرز فلسطین اشغالی منتشر کرد. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که نیروهای حزب‌الله در عمق ۳۰ متری فلسطین اشغالی دو چادر برپا کرده‌اند تا تکاوران «رضوان» در این چادرها مستقر باشند.

موشه داویدوویچ رئیس انجمن رؤسا و مسئولان شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی گفت که شهرک‌نشینان اسرائیلی به خاطر نصب این چادرها، به شدت دچار نگرانی شده‌اند و وحشت زیادی در میان آنان به وجود آمده است.

وی همچنین اذعان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی این چادرها را جمع‌آوری نکرده و این مسئله نشانگر این است که جبهه داخلی این رژیم، برای جنگ آماده نیست؛ کما اینکه ارتش صهیونیست، از نصب این چادرها توسط حزب الله جلوگیری نکرده است.

وی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و فرمانده ارتش این رژیم خواست که هر چه سریع‌تر از این منطقه بازدید کرده و سیاست خویشتن‌داری کابینه صهیونیست در برابر حزب الله را برای شهرک‌نشینان اسرائیلی تبیین کند. این مقام صهیونیست همچنین خواستار تقویت استحکامات در این منطقه شد تا به زعم خود بتواند «حاکمیت اسرائیل» بر این منطقه را ثابت کند.

 

قدرت‌نمایی حزب الله لبنان/ صهیونیست‌ها مستاصل شده‌اند

پایگاه صهیونیستی «واللا» هم مدعی شد که مسئولان بلندپایه اسرائیلی و آمریکا می‌گویند که واشنگتن در حال اعمال فشار به یونیفل، دولت و ارتش لبنان است تا بتواند مقری را که حزب الله در نزدیک مرزهای فلسطین اشغالی احداث کرده است را جمع کند؛ زیرا به گفته واللا، این مقر می‌تواند باعث تنش خطرناکی شود. وضعیت بسیار شکننده است و ظاهراً حزب الله به خطر پاسخ اهمیتی نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی با همکاری کشورهایی از جمله فرانسه و آمریکا برای فشار بر لبنان برای تخلیه چادرهای نظامی که حزب‌الله در منطقه مرزی لبنان و اراضی اشغالی برپا کرده است، تلاش می‌کند این مسئله در جلسه کمیسیون امنیت و روابط خارجی رژیم صهیونیستی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با حضور نتانیاهو مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود. اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند که رزمندگان حزب‌الله از «خط آبی» (خط مرزی که سازمان ملل میان لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرده است) عبور کرده‌اند.

یک منبع وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش صهیونیستی «برای یک عملیات مهندسی آماده می‌شود تا چادرهای حزب الله را برچیند.

این رژیم در نامه‌ای تهدیدآمیز به لبنان مهلتی را برای برچیدن این چادرها تعیین و اعلام کرد که در غیر این صورت برخورد خواهد کرد. ارتش این رژیم بر ارتش لبنان از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای برچیدن چادرها فشار می‌آورد.

این در حالی است که در جدیدترین اظهار نظر مطرح شده از سوی حزب الله لبنان، «محمد رعد» رئیس فراکسیون پارلمانی وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله لبنان خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: «آن زمان که بدون هیچ مشکلی، تأسیسات هسته‌ای تموز (در عراق) را بمباران کردی و آب از آب تکان نخورد گذشته است. آن زمان که این رژیم از هیچ کسی نمی‌ترسید گذشته است. تل آویو اکنون حتی جرأت جمع کردن ۲ چادر متعلق به نیروهای حزب الله را ندارد تل آویو اکنون حتی جرأت جمع کردن ۲ چادر متعلق به نیروهای حزب الله را ندارد چرا که می‌داند رزمندگان مقاومت و نیروهای مؤمن قدرتمندی در این کشور حضور دارند. دشمن صهیونیستی می‌خواهد که مقاومت لبنان به دست خود این چادرها را جمع کند چرا که می‌داند اگر خود وارد عمل شود، جنگی به راه خواهد افتاد که تل آویو خواهان آن نیست».

واقعیت این است که جنگ جولای ۲۰۰۶ معادله جدیدی را میان لبنان و رژیم صهیونیستی به وجود آورد. از آن زمان مقاومت اسلامی قدرت بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است و مقامات تل آویو قبل از دست زدن به هرگونه حماقتی علیه لبنان و حزب الله، هزاران بار محاسبه می‌کنند. علاوه بر توان موشکی قوی مقاومت لبنان آنچه لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته، توان پهپادی حزب الله لبنان است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نگرانی فزاینده‌ای اشاره می‌کنند که در میان محافل سیاسی و نظامی این رژیم از حجم بالای پهپادهای حزب‌الله لبنان، وجود دارد.

محافل ارشد امنیتی در تل آویو نگرانی شدید خود را از تحول بزرگی که به دنبال پیشرفت قابل توجه حزب الله لبنان در زمینه پهپادها، در معادله بازدارندگی حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی به وجود آمده ابراز کردند. این محافل تاکید کردند که پهپادهای حزب الله از مهمترین سلاح‌ها در جنگ آینده خواهند بود و ممکن است که اوضاع را میان حزب الله و اسرائیل شعله ور کند.

همانطور که گفته شد جبهه جنگ میان حزب الله و رژیم صهیونیستی بوی باروت می‌دهد و این را از تحرکاتی که در این جبهه رخ داده است می‌توان فهمید. مقامات و شهرک نشینان صهیونیست در سردرگمی، دستپاچگی و پریشانی و وحشت شدیدی به سر می‌برند. تسلیحات حزب الله لبنان نه تنها کشنده که بسیار دقیق هستند و این وحشت مقامات تل آویو و شهرک نشینان را دوچندان کرده است. رژیم صهیونیستی یک سناریو جهنمی برای خود شبیه سازی کرده که در آن غافلگیری‌های بزرگی رخ خواهد داد و اوضاع جبهه داخلی بسیار آشفته خواهد بود و شماری زیادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی خواهند شد وتاسیسات این رژیم هدف حمله قرار گرفته و منهدم خواهند شد. شلیک هزاران موشک به رژیم صهیونیستی این رژیم را فلج خواهد کرد.

درواقع موقعیت ژئواستراتژیکی و جغرافیایی فلسطین اشغالی و فقدان عمق راهبردی موجب شده تا تأسیسات حیاتی و مراکز جمعیتی این رژیم همگی در یک منطقه جغرافیایی واقع شود که همین امر خسارت حملات موشکی علیه جبهه داخلی اسرائیل را چند برابر می‌کند. حدود ۸۰ درصد تأسیسات اصلی نظامی و غیرنظامی این رژیم در یک نوار جغرافیایی باریک واقع شده است.

واقعیت میان حزب الله و رژیم صهیونیستی را می‌توان از گفته‌های ژنرال اسحاق بریک از ژنرال‌های نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی فهمید که گفت: یادمان باشد که کشاورزان برنج در ویتنام، قدرت بزرگ آمریکا را شکست داد. این نمونه بیانگر آن است که برای پیروزی در جنگ‌ها، نمی‌توان تنها به برتری تکنولوژی دل خوش کرد بلکه نیروها، باید روحیه رزمی بالایی داشته باشند. ارتش ما، آمادگی رویارویی با دشمن در چند جبهه را ندارد. این یک واقعیت بدون سانسور و روتوش است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار