کد خبر: 1167519
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع در پی اهانت یک شهروند سوئدی به قرآن در یادداشتی نوشت: جمعیت مسلمانان در اروپا با شتاب معنی‌داری رو به افزایش است، پس جای تعجب نیست که افراطیون غرب، نفرت خود را با توهین به نمادهای اسلام بروز می‌دهند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع کارشناس دینی و مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی کشور در پی اهانت یک شهروند سوئد به قرآن کریم و حمایت دولت سوئد از افراد تندرو و اهانت‌کنندگان به قرآن کریم، یادداشتی منتشر کرد. او در این متن نوشت:

 مه فشاند نور و سگ، عوعو کند

افزایش دشمنی با قرآن و اسلام، محصول ترس از گسترش اسلام‌گرایی در اروپاست. با توجه به تصاویر مستند پایگاه‌های داده‌پردازی اروپا و آمریکا از جمله مرکز تحقیقات پیو ( Pew Research Center) در واشنگتن و وب سایت Easy Find جمعیت مسلمانان در اروپا با شتاب معناداری رو به افزایش است. تازه همواره رشد اسلام‌گرایی در اروپا نسبت به آمریکا و روسیه کمتر بوده و هست.

جمعیت مسلمانان در اروپا در سال ۱۹۹۰ میلادی ۲۹/۶ میلیون نفر یعنی ۴٪ جمعیت اروپا و در سال ۲۰۱۰ میلادی ۴۴/۱ میلیون نفر و ۲۰۲۰ میلادی ۵۰/۵ میلیون نفر یعنی بیش از ۸٪ جمعیت اروپا بوده است.

همچنین طبق پیش بینی مرکز تحقیقات پیو، این آمار در سال ۲۰۵۰ به ۱۱/۲٪ بدون احتساب مهاجران و ۲۰/۶٪ با احتساب مهاجران خواهد رسید.

مجله فرانسوی فیگارو در مقاله‌ای با عنوان «رشد خرید قرآن فرانسوی زبان» می‌نویسد: «فروش قرآن ترجمه شده به فرانسه به شکل قابل توجهی در سایت آمازون بالا رفته است.»

اکنون با توجه به این واقعیت غیرقابل انکار و غیرقابل کنترل، جای تعجب نیست که دولت و احزاب افراطی غربی که غالباً راست‌گرایان افراطی حامی رژیم صهیونیستی هستند، نفرت خود را با توهین به پیامبر(ص) و قرآن و نمادهای اسلامی بروز می‌دهند و البته همین امر مجدداً عامل تحریک بیشتر مردم به شناخت اسلام و قرآن خواهد شد.

به گزارش فارس، عصر روز چهارشنبه ۷ تیرماه  یک سوئدی عراقی‌الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار