کد خبر: 1164718
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دیدار با روسای دانشگاه های سوریه و لبنان از تشکیل کمیته مشترک علمی میان دانشگاه‌های ایران، سوریه و لبنان خبر داد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و هیئت همراه طی سفر به سوریه و لبنان از دانشگاه‌های دمشق، حلب، دانشگاه شام الخاصه، دانشگاه حمص، جامعه المصطفی (ص) و دانشگاه الاسلامیه، المعارف و دانشگاه ملی لبنان بازدید و با رئیس و مسئولین این دانشگاه‌ها دیدار و گفتگو کردند.

بنابراین گزارش در دیدارهای صورت گرفته توسط معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و هیئت همراه با روسای دانشگاه‌های سوریه و لبنان مقرر شد دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های کشور سوریه و لبنان بتوانند در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه ایران بورس تحصیلی دریافت و از فرصت‌های مطالعاتی استفاده کنند.

همچنین همکاری مشترک میان دانشگاه‌های کشور ایران و سوریه، تشکیل موسسات اعزام دانشجو، همکاری‌های مشترک، راه اندازی و تقویت گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی، کمیته مشترک علمی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو، آموزش در زمینه‌های مختلف تخصصی پیشرفته پزشکی و دارویی، علوم زیستی، سلول‌های بنیادی، فناوری‌های لیزر، پیوند اعضا و غیره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

علاوه بر آن در این دیدارها موضوع ارتقاء مدارک نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که به موجب آن مقرر شد اعضای هیئت علمی و مربیان دانشگاه‌های کشور سوریه و لبنان با مدرک کارشناسی ارشد بتوانند برای ادامه تحصیل به کشور ایران سفر کنند.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی دانشگاه‌های ایران در کشور سوریه و لبنان نیز از دیگری مواردی بود که در این جلسات مطرح شد و مورد استقبال روسای دانشگاه‌های سوریه و لبنان قرار گرفت.

داداش پور و هیئت همراه در این سفر نشستی با نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و سفرای جمهوری اسلامی ایران در سوریه و لبنان برگزار کردند.

همچنین در ادامه این سفر جلساتی با فارغ التحصیلان سوریه و لبنان از دانشگاه‌های ایران به صورت جداگانه برگزار و مباحثی در خصوص ادامه ارتباط علمی فارغ التحصیلان با دانشگاه‌های ایران مطرح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار