کد خبر: 1163072
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت گفت: برای تامین دارو به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، ولی در قانون بودجه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان اعتبار به این نیاز اساسی اختصاص یافته است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا و سیما، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به تامین دارو و تجهیزات پزشکی گفت: مشکلات متعددی را در بودجه داریم، امسال برای تامین دارو به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، ولی درقانون بودجه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان اعتبار به اینتامین نیاز اساسی اختصاص یافته است و اگر این بودجه محقق نشود با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد.

وی تامین دارو تجهیزات پزشکی را با اختصاص اعتبارات بودجه مرتبط دانست و از دستگاه‌های فرابخشی خواست برای تامین دارو همکاری کنند.

عین اللهی گفت: انتظار داریم بودجه و ارز به موقع و به هنگام داده شود، تصریح کرد: برخی از مصوبات برای ما مشکل ایجاد کرده است به طور مثال عوارض گمرک که ۴ درصد مصوب شده است درحالی که باید یک درصد محاسبه می‌شد، وقتی ۴ درصد باشد، چون با ارز نیمایی محاسبه می‌شود، کسی که دارو وارد می‌کند باید عوارض زیادی پرداخت کند و علت اینکه بخش زیادی از کالا در گمرک باقی مانده به این دلیل است که وارد کننده معتقد است که ترخیص آن با عوارض ۴ درصدی به صرفه نیست.

وی ادامه داد: این موضوع در سران قوا مطرح شده است، امیداوریم این مشکل حل شود، اگر این عوارض از ۴ درصد به یک درصد تغییر کند، بسیاری از کالا‌های مانده در گمرک ترخیص می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار