کد خبر: 1162949
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
با کاهش نرخ دلار و همچنین اعلام خبر‌هایی در خصوص واردات خودرو، حباب خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار به طور قابل توجهی تخلیه شده است.

اختصاصی جوان آنلاین: همچنین فروش یکپارچه خودرو نیز از دیگر عوامل موثر بر کاهش هیجانات و ریزش قیمت‌ها در بازار بوده است. با توجه به رکود بازار‌ها از جمله بازار ارز، سکه، مسکن و بورس و همچنین اعلام خبر‌هایی در خصوص آزادسازی منابع ارزی در هفته‌های آینده، به نظر می‌رسد ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو نیز ادامه دار باشد.


بر اساس گزارش‌ها قیمت پارس سال از ۶۴۸ میلیون تومان ابتدای سال در ۲۰ خرداد به ۵۰۴ میلیون تومان رسیده که کاهش 144 میلیون تومانی داشته است.


همچنین رانا پلاس نیز از ۶۲۶ میلیون تومان به ۴۸۱ میلیون رسیده که کاهش ۱۲۲ میلیون تومانی داشته است.


۲۰۷ هیدرولیک نیز از ۸۱۱ میلیون تومان هم اکنون به ۶۱۰ میلیون تومان رسیده که کاهش ۲۰۱ میلیون تومانی داشته است.


قیمت دنا اتوماتیک نیز با کاهش ۲۵۲ میلیون تومانی از یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان به ۸۵۸ میلیون تومان رسید.


قیمت دنا ۶ دنده نیز از ۹۴۱ میلیون تومان به ۷۵۱ میلیون تومان رسید که کاهش ۱۹۰ میلیون تومانی داشته است.


قیمت تارا دنده‌ای واتومات که در ابتدای سال به ترتیب ۸۶۰ میلیون و یک میلیارد و ۹۸ میلیون تومان بود هم اکنون به ۶۸۸ و ۸۶۸ میلیون رسیده که کاهش ۱۷۲ و ۲۳۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد.


نرخ هایما s۷ نیز از یک میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان به یک میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومان رسید که کاهش ۶۰۷ میلیون تومانی داشته است.


نرخ جک ۷ و ۴ نیز از ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان و ۹۸۶ میلیون تومان به ترتیب به ۱ میلیارد ۷۸۰ و ۸۳۵ میلیون تومان رسیده که کاهش ۵۲۰ و ۱۵۱ میلیون تومانی داشت.


نرخ شاهین نیز از ۷۴۳ میلیون به ۵۵۵ میلیون تومان رسیده که کاهش ۱۸۸ میلیون تومانی داشته است.


قیمت کوییک ساده نیز از ۴۳۱ میلیون به ۳۱۵ میلیون تومان رسیده که کاهش ۱۱۶ میلیون تومانی داشت. کوییک اتومات نیز با کاهش ۱۲۱ میلیون تومانی از ۵۲۹ میلیون تومان به ۴۰۸ میلیون تومان رسید.


ساینا s نیز از ۴۴۱ میلیون تومان به ۳۴۸ میلیون رسید که کاهش ۹۳ میلیون تومانی داشت.


نرخ سورن دوگانه و ساده نیز به ۶۰۰ و ۵۶۱ میلیون تومان رسید که کاهش ۱۶۵ میلیون تومانی داشت.


فیدیلیتی ۵ نیزاز دیگر خودرو‌هایی است که کاهش ۶۰۹ میلیون تومانی داشته و هم اکنون در بازار ۱ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

 

سیدمهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت نیز روز گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی ضمن تاکید بر تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار، گفت: طبق گزارشی که ارائه شده، در حال حاضر ۱۰۰۰ دستگاه در مرحله ترخیص است.

 
سرپرست وزارت صمت افزود: برنامه ما این است که عرضه خودرو‌های داخلی بیشتر شود؛ در کنار آن عرضه خودرو‌های وارداتی سریع‌تر عملیاتی شود و برای واردات خودرو‌های کارکرده هم آمادگی کامل داریم؛ بدین ترتیب دیگر مشکلی از بابت قیمت خودرو نخواهیم داشت.

نیازی تاکید کرد: برآورد ما این است که روند کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه‌دار باشد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت تصویب طرح واردات خودرو‌های کارکرده اظهار داشت: جلسات تخصصی پیرامون طرح واردات خودرو‌های کارکرده در مجلس برگزار شده و به زودی در صحن مجلس مطرح و به رأی‌گیری گذاشته خواهد شد.

سرپرست وزارت صمت افزود: چنانچه این طرح رأی بیاورد و تصویب نهایی شود، ما آمادگی کامل برای عملیاتی شدن آن را خواهیم داشت.

نیازی در مورد واردات خودرو‌های نو نیز گفت: واردات خودرو طبق روال در حال انجام است. به نسبت ثبت سفارش‌های صورت گرفته و تأمین ارزی محقق شده، تعداد خوبی خودرو در گمرک وجود دارد که در حال انجام مراحل تخصیص است. طبق گزارشی که ارائه شده، در حال حاضر ۱۰۰۰ دستگاه در مرحله ترخیص است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
0
واقعآ برادران سپاهی و بسیجی توان خرید کدام یک از این خودروها را دارند؟؟؟!!!
سایر کارمندان و کارگران و حقوق بگیران توان خرید دارند؟؟؟
اینها برای کدام مشاغل و اشخاص حقیقی و حقوقی است؟؟؟!!!
مهرنگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
0
سلام این که ریزش نیست
قیمت ها به دست دلالان و سوداگران سر به فلک کشیده بود و می بایست به قبل از قیمت های حبابی و حتی کمتر برگردد. دولت سیزدهم خداقوت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار