کد خبر: 1162378
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
بر اساس گزارش رسانه‌ها، دولت انگلیس پول و دارایی مردم این کشور را در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که بحران تغییرات آب و هوایی را تشدید و حقوق بشر را در مناطق مختلف آفریقا نقض می‌کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، دولت انگلیس به دلیل سرمایه‌گذاری پول و دارایی شهروندان این کشور در شرکت‌های سوخت فسیلی در مظان اتهام قرار گرفته است.

دولت انگلیس همچنین متهم است که در بیمارستانی در کنیا که به زندانی کردن بیمارانی که نمی‌توانند هزینه درمان را پرداخت کنند، سرمایه‌گذاری کرده است.

لندن در اقدامی دیگر که نقض حقوق بشر محسوب می‌شود، به سرمایه‌گذاری در شرکتی در جمهوری دموکراتیک کنگو متهم است که کارگران را در معرض مواد شیمیایی و خطرناک قرار می‌دهد و زباله‌های صنعتی تصفیه نشده را تخلیه می‌کند.

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که نمایندگان پارلمان این کشور این سرمایه‌گذاری‌ها را در یک جلسه دو ساعته در پارلمان زیر سوال بردند. آن‌ها از «اندرو میچل» وزیر توسعه انگلیس انتقاد کردند که کمک‌های خارجی را در اختیار یک شرکت متعلق به ثروتمندترین مرد آفریقا قرار داده است و این شرکت باعث آسیب جدی به محیط زیست می‌شود.

ارزش سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط شرکت British International Investment (BII) که متعلق به دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه است، به ده‌ها میلیون پوند می‌رسد. این شرکت ادعا می‌کند که برای تأمین بودجه برای حل بزرگترین چالش‌های توسعه جهانی، مانند اثرات بحران تغییرات آب و هوایی و بیکاری و کاهش فقر در آفریقا، آسیا و کارائیب ایجاد شده است و سالانه بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد پوند در زیرساخت‌های سبز، فناوری و سایر بخش‌ها سرمایه گذاری می‌کند.

این در حالی است که نمایندگان کمیسیون توسعه بین المللی پارلمان انگلیس معتقدند که شرکت BII حداقل ۲۰ سرمایه گذاری در شرکت‌های سوخت فسیلی دارد. این پول از طریق طرف ثالثی به نام صنایع Dangote، متعلق به «الیکو دانگوت» Aliko Dangote، میلیاردر نیجریه‌ای و ثروتمندترین مرد آفریقا، در این شرکت‌ها سرمایه گذاری شد.

انگلیس سال گذشته شاهد تظاهرات فعالان محیط زیست بود که به سیاست دولت برای بازگشت به استفاده از سوخت‌های فسیلی اعتراض کردند و تعدادی از آن‌ها دست به اعتصاب غذا زدند و دولت را به بی‌توجهی و عدم انجام اقدامات لازم برای دور شدن از سوخت‌های فسیلی متهم کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار