کد خبر: 1162297
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
از صبح چهارشنبه، نمایش ۷ فیلم جدید آغاز شد؛ فیلم‌هایی که دومین بسته جامع اکران طی سال جدید به شمار رفته و انتظار می‌رود که رونق خوبی به گیشه تابستانی سینما‌ها دهد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، فصل بهار، با یک اکران نوروزی قدرتمند آغاز شد. در ادامه، درحالی‌که انتظار می‌رفت، ماه رمضان، از شتاب این روند مثبت بکاهد، اما سرعت آن را بیشتر کرد تا سینما‌ها پس از چندماه رکود نسبی، شاهد یک رونق خوب باشند.

سینما‌ها در اردیبهشت‌ماه نیز فراتر از تصور ظاهر شدند و بیشتر از فروردین فروختند. حالا و طبق روال هرساله، فیلم‌های جدید پس از تعطیلات اواسط خرداد به روی پرده رفتند که با نگاهی به این آثار متوجه می‌شویم که روز‌های خوبی در انتظار گیشه انتهای بهار و ابتدای تابستان است.

کت چرمی

کت چرمی، نخستین ساخته حسین میرزامحمدی است که در جشنواره فجر سال گذشته رونمایی شد و با استقبال بسیارخوبی همراه شد.

حضور محمدحسین مهدویان در مقام مشاور کارگردان و جواد عزتی در نقش اول این فیلم، سبب شده تا امید‌های بسیاری به گیشه این فیلم وجود داشته باشد.

در این فیلم که نامزد دریافت سیمرغ در ۱۰ رشته بود و نهایتا، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد، جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، سارا حاتمی، رویا تیموریان و سیامک احصایی بازی می‌کنند.

نگهبان شب

رضا میرکریمی این‌بار و پس از ۴ سال دوری از گیشه، با نگهبان شب به سینما‌ها بازگشته است. فیلمی که در جشنواره فجر ۲ سال پیش رونمایی شد و با نامزدی در ۹ رشته، سیمرغ بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

در این فیلم، کیومرث پوراحمد، عهده‌دار نقشی کوتاه است و محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، علی‌اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت و ویشکا آسایش ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

شهر هرت

کریم امینی که در حال حاضر، کمدی فسیل را به روی پرده دارد، این‌بار با شهر هرت، قصد تکرار این افتخارآفرینی را دارد. فیلمی که از پژمان جمشیدی در نقش اصلی بهره می‌برد و جدی‌ترین رقیب فسیل پس از ۳ ماه اکران باشکوه است.

در این کمدی، پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی و بابک کریمی به ایفای نقش پرداخته‌اند و عباس قادری نیز یکی از قطعات معروف خود را بازخوانی کرده است.

مصلحت

فیلم پرحاشیه حسین دارابی، پس از چندسال کش‌وقوس برای اکران، بالاخره رنگ پرده را دید. فیلمی که در جشنواره فجر سال ۹۹ نمایش داده شد و در همان زمان با استقبال خوبی همراه شد.

در این فیلم سیاسی، فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، مجید نوروزی، مهدی حسینی‌نیا، امیر نوروزی و سهی‌بانو ذوالقدر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عروسی مردم

مجید توکلی، ۴ سال پیش، درام اجتماعی عروسی مردم را جلوی دوربین برد که این فیلم از همان زمان، کنجکاوی‌های زیادی را برای دوستداران این گونه فراهم آورد.

در این فیلم، نازنین بیاتی، شکیب شجره، زهرا داوودنژاد، خسرو بامداد، افسانه تهرانچی، سجاد تابش، محمد حیدری و احترام برومند بازی کرده‌اند.

تصور

علی بهراد با نخستین ساخته خود، یکی از امید‌های گیشه است. فیلمی که در سکوت خبری جلوی دوربین رفت و سال گذشته در بخش هفته منتقدان کن رونمایی شد که این نمایش، با استقبال خوبی همراه بود.

در این فیلم، لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان، نقش‌های متفاوتی را تجربه کرده‌اند که شدت کنجکاوی‌ها برای تماشای این فیلم را دوچندان می‌کند.

ارثیه فامیلی

کمدی ارثیه فامیلی را حامد رضی ساخته که به شکلی محدود به روی پرده رفته است و هنوز نتوانسته سالن‌های زیادی را در اختیار داشته باشد.

در این فیلم که امید اصلی آن، نقش‌آفرین محمد متوسلانی است، مهشید افشارزاده، مهران ضیغمی، کیمیا گیلانی، ساعد هدایتی، خشایار راد و علی کاظمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار