کد خبر: 1161954
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
منابع مصری از سفری خبر دادند که رئیس جمهور این کشور به سه کشور آفریقایی خواهد داشت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، منابع مصری اعلام کردند که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز سه شنبه سفر خود به سه کشور آفریقایی آنگولاف زامبیا و موزامبیک را آغاز می‌کند.

احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر، تصریح کرد: سفر السیسی در چارچوب تمایل مصر به افزایش ارتباطات و هماهنگی با برادران آفریقایی و نیز تداوم تقویت روابط با کشور‌های قاره آفریقا در زمینه‌های مختلف به ویژه از طریق حمایت از همکاری متقابل در سطوح اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری در کنار اولویت پیشتازی که موضوعات آفریقا در سیاست خارجی مصر دارد، خواهد بود.

پیش بینی می‌شود السیسی در این سفر دوره‌ای گفتگو‌هایی با رهبران کشور‌های آفریقایی با هدف سازوکار‌های تقویت ابعاد همکاری دوجانبه با مصر و نحوه برخورد با دغدغه‌های قاره آفریقا و نیز بررسی تحولات موضوعات و پرونده‌های منطقه‌ای دارای اهمیت مشترک، همچنین راه‌های همکاری برای نمود چارچوب‌های اقلیم مشترک آفریقایی با هدف پیشبرد روند رشد و تقویت یکپارچگی اقتصادی در قاره آفریقا برگزار خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزود: السیسی در این سفر به لوساکا، پایتخت زامبیا رفته و در بیست و دومین نشست سران بازار مشترک شرق و جنوب آفریقا (کومیسا) شرکت خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار