کد خبر: 1161088
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که به اروپا سفر کرده است، گفت: مایه تاسف است که دیدار وزرای دفاع آمریکا و چین برگزار نشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در سوئد به سر می‌برد، روز چهارشنبه در ارتباط با نزدیک شدن یک جنگنده چینی به هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین گفت که این خلبان چینی با نزدیک شدن به هواپیمای آمریکایی در دریای جنوب چین اقدام خطرناکی انجام داد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که این حادثه بر لزوم ارتباط مستقیم با چینی تاکید می‌کند.

بلینکن گفت: مایه تاسف است که دیدار وزرای دفاع آمریکا و چین برگزار نشد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تایید کرد که واشنگتن با چین رقابت دارد و افزود:، اما ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آب پکن وارد درگیری نشویم.

پکن درخواست لوید آستین وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با مقام‌های چینی در حاشیه نشست امنیتی شانگری لا در سنگاپور را رد کرد. یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که چین از سال ۲۰۲۱ تاکنون به ده‌ها درخواست برای گفتگو با پنتاگون پاسخ نداده یا این درخواست‌ها را رد کرده است.

آمریکا و چین دو اقتصاد بزرگ دنیا هستند که روابط آن‌ها بر سر مسائل گوناگونی از جمله تایوان، سابقه حقوق بشری چین و فعالیت‌های نظامی آن کشور در آب‌های دریای چین جنوبی دچار تنش شده است.

فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه هند و اقیانوسیه سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۶ می (جمعه پنجم خرداد) یک جنگنده جی-۱۶ چین در جریان رهگیری یک هواپیمای آر. سی-۱۳۵ نیروی هوایی آمریکا مانوور تهاجمی غیرضروری داشت.

آمریکا گفت که این اتفاق بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای چین جنوبی رخ داد.

در ماه دسامبر، یک هواپیمای نظامی چینی در آسمان دریای چین جنوبی به سه متری یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا نزدیک شد و خلبان آمریکایی مجبور شد اقداماتی برای جلوگیری از برخورد دو هواپیما انجام دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار