کد خبر: 1160588
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
رسانه‌های چینی هشدار دادند
رسانه‌های چین در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه تایوان نوشتند: واشنگتن نه مبنای قانونی برای قرار دادن تایوان در چتر هسته‌ای خود دارد و نه می‌تواند مخالفت‌ها و واکنش‌های شدید چین به عنوان یک قدرت هسته‌ای را نادیده بگیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، «جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان پیشنهاد کرد که مقامات حزب دموکراتیک مترقی (DPP) با دوستان خوب (دولت آمریکا) در مورد امکان قرار دادن جزیره تایوان زیر چتر هسته‌ای ایالات متحده در ارتباط باشند.

به گزارش روزنامه گلوبال تایمز، قرار دادن تایوان زیر چتر هسته‌ای آمریکا به منزله دست کشیدن از سیاست چین واحد خواهد بود و واشنگتن غیرممکن است که واکنش پکن در گنجاندن تایوان زیر چتر هسته‌ای خود را در نظر نگیرد.

واشنگتن از زمان برقرای روابط سیاسی با پکن، به تدریج پایبندی خود به سیاست چین واحد را کاهش داده است تا این موضوع با سیاست رقابتی خود علیه پکن سازگار شود.

گلوبال تایمز در این زمینه نوشت: تایوان یک متحد و هم پیمان ایالات متحده نیست و از شرایط لازم برای آنکه آمریکا با تسلیحات هسته‌ای خود از آن حمایت کند، برخوردار نیست. البته واشنگتن در سال‌های اخیر تلاش کرده تا تایوان را به عنوان متحد اصلی خارج از ناتو معرفی کند، اما این موضوع با یک متحد رسمی فاصله دارد و بنابراین اگر تایوان به دنبال حفاظت هسته‌ای ایالات متحده باشد، مبنای قانونی ندارد.

این روزنامه در ادامه نوشت: بسیاری از کارشناسان چینی وآمریکایی تلاش‌های واشنگتن جهت تقویت روابط خود با تایوان را به بهای منافع امنیتی چین واحد رد می‌کنند.

این روزنامه خطاب به مقامات تایوانی هشدار داد: تلاش شما برای قرار گرفتن در زیر چتر هسته‌ای آمریکا چیزی بیش از خطرناک است و ممکن است عواقب فاجعه باری را به همراه داشته باشد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار