کد خبر: 1160526
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
وزیر بهداشت، از مهدی بحرینی کارشناس اورژانس تهران که با فداکاری، جان یک شهروند در حال غرق شدن در رودخانه کن را نجات داده بود، تقدیر کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، بهرام عین اللهی، در جلسه تجلیل از امدادگر وظیفه شناس اورژانس، با بیان اینکه کادر سلامت همواره آماده خدمت رسانی خالصانه بوده و شاهد فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنان در تمام حوزه‌های مرتبط با سلامت هستیم، افزود: اوج ایثار خادمان سلامت در دوران کرونا ظهور یافت که تقدیم ۳۰۰ شهید مدافع سلامت بر این حقیقت بزرگ صحه می‌گذارند.

وی ضمن تاکید بر لزوم ثبت، ضبط و انعکاس ایثارگری‌های خادمان سلامت کشور و معرفی آنان به مردم، گفت: هنرمندان می‌توانند در این زمینه فعال‌تر عمل کرده و آثاری با مضمون این فداکاری‌ها تهیه کنند تا مردم بتوانند فرشتگان نجاتی را که شبانه روز برای سلامت آن‌ها تلاش می‌کنند، بشناسند.

عین اللهی عنوان کرد: یکی از حوزه‌های فعال در نظام سلامت که خط مقدم نجات جان و سلامتی انسان‌ها محسوب می‌شود، سازمان اورژانس است. این عزیزان شبانه روز در اقصی نقاط کشور و به خصوص نقاط حادثه خیز، بدون تعطیلی، آماده خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: آقای بحرینی نمونه بارزی از انسان‌های فداکار و شجاع است. ایشان با به خطر انداختن جان خود، برای نجات یک مصدوم در شرایط دشوار، بلافاصله اقدام کرد؛ ما امروز و در تمامی عرصه‌ها به افرادی مانند ایشان نیاز داریم. جنس این گونه خدمت، عاشقانه و خالصانه و فارغ از مادیات و منافع شخصی است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم و مسئولان، قدرشناس خدمت این عزیزان باشند.

مهدی بحرینی تکنیسین اورژانس تهران روز پنجشنبه ۴ خرداد، وقتی مرد جوانی را دید که بر اثر سقوط در رودخانه کن دچار شکستگی پا شده و ممکن بود جریان آب او را با خود ببرد؛ صرفنظر از ضوابط اورژانس و فارغ از وظیفه سازمانی، به داخل رودخانه رفت و این مرد را از مرگ نجات داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار