کد خبر: 1160105
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
با وجود تمرکز روزنامه های پرتغال روی قهرمانی بنفیکا، اما مهدی طارمی با کسب عنوان آقای گلی، صفحات زیادی از جراید این کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ورزش سه، پورتو نتوانست عنوان قهرمانی لیگا را کسب کند ولی این فصل از رقابت های پرتغال، دستاورد بزرگی برای مهدی طارمی داشت و مهاجم ایرانی اژدها توانست بالاتر از گونچالو راموس، یکی از اهداف بازار تابستانی منچستر یونایتد، بایرن مونیخ و رئال مادرید قرار بگیرد.

هر چند که تمام تمرکز روزنامه های صبح امروز پرتغال روی قهرمانی بنفیکا بود ولی صفحات متعددی از سه روزنامه بزرگ این کشور به آقای گلی طارمی و البته مصاحبه او در پایان بازی اختصاص داشت.

در زیر به مرور روزنامه های امروز پرتغال و مطالب آنها درباره طارمی می پردازیم:

 
1880625

* روزنامه اوژوگو:
با توجه به پیروزی بنفیکا و بی اهمیت بودن نتیجه بازی در دراگائو، باشگاه پورتو مهاجم ایرانی را به عنوان بهترین گلزن لیگ معرفی کرد: آخرین گل برای تاج گذاری طارمی

انگیزه اف سی پورتو برای به چالش کشیدن غیرممکن‌ها در نیمه تمام شد، زمانی که بازیکنان متوجه شدند که در لوز، بنفیکا از قبل 2-0 پیش بود. نیمه دوم در خدمت آماده سازی فینال جام بود.

به قول سرجیو کونسیسائو، پورتو به قول خود مبنی بر مبارزه تا پایان عمل کرد. آن‌ها نیمه اول را 3 بر صفر به رختکن رفتند اما زمانیکه در رختکن متوجه شدند بنفیکا در دالوز 2 بر صفر پیش افتاده، عملکردی که در نیمه اول داشتند را در نیمه دوم ارائه نکردند.

با این حال، این عملکرد قاطعانه کاملاً هدر نرفت: مهدی طارمی که در این بازی گلزنی کرد، در نهایت بهترین گلزن مسابقات لیگ پرتغال شد و در آخرین بازی خود، نشانه های خوبی به جا گذاشت.

* اوژوگو در صفحه دیگری و با انتشار مصاحبه طارمی پس از پایان بازی نوشت:
طارمی ایرانی عنوان برترین گلزن لیگ را به دست آورد اما از نتیجه آن ناراحت بود. او تاکید کرد: این عنوان بدون قهرمانی معنایی ندارد؛ یک جایزه تلخ بود.

طارمی در چهارمین فصل حضورش در فوتبال پرتغال بالاخره موفق شد بهترین گلزن لیگ شود. گلی که دیروز به ویتوریا گیمارش زد، به ایرانی اجازه داد تا پرونده فصل را با 22 گل ببندد و با سه گل بیشتر از رقیب خود یعنی گونچالو راموس، کفش طلای خود را قطعی کند. اما به گفته مهدی این جایزه طعم تلخی داشت، زیرا هدف اصلی پورتو قهرمانی بود.

1880627

* روزنامه آبولا با تیتر "عملکرد طارمی در بازی بسیار بیشتر از بهترین بازیکن مسابقه یا برنده کفش طلا بود"، نوشت:

زمانی که بیل شنکلی (یکی از بزرگترین مربیان بریتانیا که 10 عنوان قهرمانی در جام های مختلف را با لیورپول کسب کرد) دید مهاجمانش بیش از حد فرصت ها را از دست می دهند، گفت: اگر درون محوطه هستید و نمی‌دانید با توپ چه کار کنید، آن را به سمت دروازه شلیک کنید که بعداً بهترین گزینه ها را در آن شرایط مورد بحث قرار می دهیم.

طارمی نیازی به شنیدن این توصیه ندارد. او این موضوع را روی گلی که وارد دروازه ویتوریا کرد، به خوبی نشان داد. او با علم به اینکه با توپ چکار کند، آن را درون دروازه قرار داد تا بعداً بهترین گزینه را مورد بحث قرار دهد. اما، طارمی دوباره نشان داد خیلی بیشتر از اینها موثر است: اینکه او هرگز بازیکنی نیست که تمام بازی را فقط مقابل دروازه حریف باشد. او از آن دسته بازیکنانی است که اهمیت زیادی دارد. او یک مهاجم پست مدرن است که فقط برای گلزنی وارد زمین نمی شود.

1880637

او کسی است که وارد میدان می شود تا (هوشمندانه) به دیگران پاس های کلیدی بدهد. او دیروز این کار را دو یا سه بار انجام داد. زدن 22 گل و دادن 7 پاس گل، عملکرد او در این فصل است در هیچ بازیکنی عملکردی بهتر از او نداشت (په‌په و اوتاویو هم 7 پاس گل دادند) و بنابراین، دیروز، حتی بدون ساخت یکی از پرشورترین نمایش های خود، مرد مسابقه (یا مرد فصل) فقط می تواند او باشد.

18806301880631

* روزنامه آبولا در صفحه دیگری نیز به آقای گلی طارمی پرداخت و نوشت:
ایرانی جانشین داروین نونیز، بهترین گلزن لیگ قبل شد و پس از هشت سال، پورتو را به عنوان جایزه بهترین گلزن فصل رساند.

سی و چهارمین هفته مسابقات، تمام تردیدها را برطرف کرد. طارمی پس از کسب دو مقام دومی، یکی برای پورتو و دیگری برای ریو آوه، برای سومین بار موفق شد کفش طلای بهترین گلزن لیگ را به خود اختصاص دهد. مهاجم ایرانی فصل 2022/2023 را با 22 گل به پایان رساند که سه گل بیشتر از گونچالو راموس (بنفیکا) و پنج گل بیشتر از ژوائو ماریو (بنفیکا) بود.

طارمی در آغاز هفته آخر رقابت ها با اختلاف سه گل نسبت به مهاجم بنفیکا وارد زمین شد، همان اختلافی که به لطف باز کردن دروازه ویتوریا گیمارش، آن را در پایان فصل هم حفظ کرد.

از فصل 2014 – 2015 که جکسون مارتینز با 21 گل کفش طلای پرتغال را برنده شد، هیچ بازیکنی از پورتو آقای گل نشده بود. در فصل پس از آن، جوناس (بنفیکا، 32 گل)، باس دوست (اسپورتینگ، 34)، جوناس (بنفیکا، 34)، سفروویچ (بنفیکا، 23)، کارلوس وینیسیوس (بنفیکا، 18)، پدرو گونکالوس (اسپورتینگ، 23) و داروین (بنفیکا، 26) آقای گل شده بودند.

1880632

* روزنامه رکورد نیز تیتر "ایرانی ناامید؛ عذرخواهی از هواداران" درباره طارمی نوشت:
مهدی طارمی روز گذشته، روز تلخ و شیرینی را دیروز تجربه کرد. مهاجم ایرانی علیرغم اینکه در صدر فهرست بهترین گلزنان لیگ قرار گرفت، اما بابت قرار گرفتن پورتو در رده دوم نارضایتی خود را پنهان نکرد. پس از سوت پایان بازی، اژدهایان در ورزشگاه دراگائو جشن نگرفتند.

ایرانی در پایان بازی گفت که آنها بین دو نیمه از اتفاقات استادیوم دالوز خبردار شده اند با این حال تا لحظه آخر تلاش کرده اند. او از اینکه نتوانستند قهرمان شوند، از هواداران پورتو معذرت خواهی کرد.

طارمی توانست به عملکرد خوب خود در این فصل ادامه دهد و برابر ویتوریا گیمارش، یک گل و یک پاس گل به ثبت برساند. با وجود غم و ناراحتی بسیار، اما این ایرانی از مبارزه تا آخر لحظات می گوید. از اینکه پورتو پرچم را بر زمین نگذاشته و برای فینال جام حذفی روز یکشنبه خود را آماده می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار