کد خبر: 1159950
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
بعد از اظهارات تهدیدآمیز مقام‌های کی‌یف علیه پوتین، وزیر خارجه روسیه گفت عروسک‌گردان‌های اوکراین در لندن و واشنگتن باید مسئولیت این سخنان را بپذیرند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای که امروز منتشر شد گفت عروسک‌گردان‌های اوکراین در لندن و واشنگتن شروع به نگرانی درباره ثبات ذهنی مقام‌های ارشد در کی‌یف کرده‌اند و روسیه امیدوار است تهدید‌ها علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تحریم علیه مقامات اوکراین را به دنبال داشته باشد.

اخیراً «وادیم اسکیبیتسکی» معاون رئیس سازمان اطلاعات اوکراین مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه در صدر فهرست ترور این کشور قرار دارد و نیرو‌های کی‌یف بالاخره او را شکار خواهند کرد.

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش، اظهارات مقام اطلاعاتی اوکراین درباره ترور رئیس‌جمهور روسیه را آرزو‌های تروریستی رژیم کی‌یف توصیف و تاکید کرد عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر خارجه روسیه در اشاره به این تهدید‌ها گفت: «اظهارات مبنی بر این که لازم است همه روس‌ها کشته شوند، هر کجا که هستند--که هم توسط پودولیاک [رئیس دفتر زلنسکی]، دانیلوف [دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین]و حالا [تهدیدهای]شخصی علیه رهبر یک کشور مستقل، فدراسیون روسیه مطرح شده، جدی‌ترین چیز است».

لاوروف افزود حرفی زده شده و غرب باید مسئولیت این سخنان را بپذیرد. وی همچنین گفت اوکراین یک کشور تروریستی است و مقامات آن خود را به سوی این ویژگی سوق می‌دهند.

حدود سه هفته قبل هم مسکو با اعلام خبر دفع حمله پهپادی اوکراین به مقر ریاست‌جمهوری روسیه، گفت که این حمله را سوءقصد به جان پوتین دانسته و حق اقدام تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ می‌داند.

در پی آن، روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از مقام‌های واشنگتن گزارش داد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از سرویس‌های ویژه اوکراین پشت حمله پهپادی به کرملین قرار دارد.

در ابتدا، واشنگتن مدعی بود حمله پهپادی به کرملین یک عملیات دروغین توسط خود فدراسیون روسیه است تا بهانه‌ای برای تشدید درگیری‌ها با اوکراین باشد. با این حال منابع مذکور به نیویورک‌تایمز گفتند آمریکا مکالمه‌ای از مقام‌های روسی را شنود کرد که در آن از انجام شدن این حمله تعجب کرده بودند و بر اساس یافته‌های تحقیقات اولیه، اوکراین را مقصر می‌دانستند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار