کد خبر: 1159907
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵
حواشی برگزاری فینال جام‌حذفی وارد فاز جدیدی شده است. صعود استقلال و پرسپولیس به فینال این دوره حساسیت را به اوج رسانده و طرفین برای محق جلوه دادن خود با تمام توان از فضای رسانه‌ای استفاده می‌کنند.
شیوا نوروزی

با اینکه پرسپولیس خواهان به تعویق افتادن یک روزه دربی ۱۰۱ شده، اما استقلال در جنجال‌آفرینی گوی سبقت را از رقیب سنتی ربوده و علاوه بر درخواست استفاده از داور خارجی، فیلمی را منتشر کرده تا ثابت کند سوت‌های اشتباه چطور آبی‌ها را از قهرمانی لیگ برتر دور کرد.

لیگ به پایان رسیده و سرخپوشان هم قهرمان شده‌اند، اما حواشی آن نه تنها به پایان نرسیده، بلکه تشدید هم شده است. در این بین استقلالی‌ها همچنان مدعی هستند به ناحق جام قهرمانی از آن‌ها گرفته شده، در نتیجه تلاش می‌کنند این اتفاق در جام‌حذفی تکرار نشود. بعد از مشخص شدن صعود قرمز‌ها به فینال، استقلال اعتراضات خود را شروع کرد. اگرچه عجیب بود، ولی مدیران و اعضای باشگاه از کمیته داوران خواستند به هر شکل ممکن داور خارجی در دربی استفاده کند! این درخواست برای همه عجیب بود، الا استقلالی‌ها؛ آبی‌ها بر این باورند اشتباهات متعدد داوران تأثیر مستقیمی در نتایج آن‌ها در لیگ برتر داشته است، به همین‌خاطر از نظر آن‌ها حضور داور خارجی احتمال هرگونه حاشیه و اشتباه را به حداقل می‌رساند.
درحالی‌که سال‌هاست فوتبال ما رنگ داور خارجی به خود ندیده، کمیته داوران هم این درخواست را رد کرده است. همچنین امیرحسین روشنک، مسئول مسابقات جام‌حذفی نیز در گفت‌وگویی صراحتاً با این خواسته مخالفت کرده است: «به نظر من و همچنین کمیته داوران فدراسیون فوتبال، نیازی به حضور داوران خارجی در دربی تیم‌های سرخابی در فینال جام‌حذفی نیست و داوران ایرانی توان قضاوت این بازی مهم را دارند.» خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران نیز بر حضور داور وطنی تأکید کرده است: «داور دربی قطعاً ایرانی خواهد بود. هرچند کار راحت و بی‌دردسر برای فدراسیون این است که داور خارجی انتخاب کند.» عجیب اینکه کریمی، مدیرعامل باشگاه استقلال یکی از مدعیان این مسئله بود و حتی در صحبت‌هایش صراحتاً اعلام کرد آبی‌ها هزینه استفاده از داور خارجی را متقبل خواهند شد!
این در حالی است که استقلال در این فصل با انواع و اقسام مشکلات مالی و به‌ویژه پرداخت طلب شاکیان خارجی دست به گریبان بود، به همین خاطر نیز فرصت حضور در لیگ قهرمانان را از دست داد.
هرچه به چهارشنبه و زمان برگزاری فینال جام‌حذفی نزدیک می‌شویم، سرخابی‌ها بیشتر به تکاپو می‌افتند. البته این تکاپو ربطی به مسائل فنی و تاکتیکی ندارد و بیشتر به حواشی مربوط است. در تازه‌ترین اقدام نیز روز گذشته باشگاه استقلال فیلمی منتشر کرد و در توضیحاتش به پرسپولیس متلک گفت. به نوشته سایت باشگاه، اشتباهات داوری ۱۰ امتیاز را از استقلال گرفته و آبی‌ها برای ثابت کردن آن فیلم و مستندات ارائه کرده‌اند: «ما با سند و مدرک صحبت می‌کنیم و مثل برخی به امداد‌ها و کمک‌های غیبی وابسته نیستیم. اگر عدالت را فریاد می‌زنیم و اگر از اشتباهات داوری صدایمان بلند شده و معترضیم به خاطر امتیازات بسیاری است که بابت همین اشتباهات از ما گرفته شده است. در این فیلم به خوبی ثابت می‌شود که استقلال بیشتر از همه تیم‌های لیگ برتر از اشتباهات داوری ضربه خورده و حداقل ۱۰ امتیاز را از این بابت از دست داده‌ایم.» به نظر می‌رسد استقلال با حمایت مدیران، مربیان و بازیکنان خود قصد دارد تا لحظه به صدا درآمدن سوت شروع مسابقه به این شلوغ‌کاری ادامه دهد.
در این بین قرمز‌ها نیز از راه دیگری وارد گود و خواستار تعویق یک روزه بازی شده‌اند. گویا باشگاه پرسپولیس درخواست کرده دربی ۱۰۱ به جای چهارشنبه روز پنج‌شنبه برگزار شود تا این تیم یک روز بیشتر وقت آمادگی داشته باشد. بااین‌حال شنیده شده استقلالی‌ها به شدت با این درخواست مخالفت کرده و معتقدند پرسپولیس قصد سوءاستفاده از شرایط را دارد. در هر صورت سازمان لیگ این خواسته را نپذیرفته است. سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: «درخواست رسمی پرسپولیس هنوز به دست ما نرسیده است و حتی اگر هم برسد نمی‌توانیم این شرایط را قبول کنیم. شرایط از قبل به تیم‌ها اعلام شده و اصلاً نمی‌دانستیم که کدام تیم‌ها به فینال جام حذفی صعود می‌کنند.»
فوتبال ایران در شرایطی اسیر حواشی غیرفوتبالی است که مدیران باشگاه‌ها و حتی فدراسیون در این مسئله نقش مهمی ایفا می‌کنند. حضور در فینال جام‌حذفی فرصت خوبی است برای سرخابی‌ها تا یک جام مهم را بالای سر ببرند، اما مدیران این دو باشگاه و به‌ویژه استقلال به جای پرداختن به اصل ماجرا و آماده کردن بهترین شرایط برای تیم خود بی‌خود و بی‌جهت بلوا و هیاهو به راه می‌اندازند، بیانیه می‌دهند و خودشان هم حکم صادر می‌کنند. آبی‌ها در این مدت با تمام قوا همه را مقصر ناکامی در لیگ برتر خوانده‌اند و قهرمانی پرسپولیس را زیر سؤال برده‌اند. قرمز‌ها نیز با ادبیات فوتبالی، کری خوانده و جواب رقیب را داده‌اند. شک نکنید که حتی با برگزاری فینال و اتمام مسابقه نیز قضیه تمام نخواهد شد. هر کدام از دو تیم که قهرمان شود، قطعاً اتهام زیادی به تیم رقیب خواهد زد و باید منتظر جنجال‌های بعد فینال هم باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار