کد خبر: 1159303
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
رئیس جمهور که به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی به این کشور سفر کرده بود، دقایقی پیش به تهران بازگشت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که روز دوشنبه به منظور انجام سفر رسمی دو روزه به اندونزی سفر کرده بود، شامگاه چهارشنبه به تهران بازگشت.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه در فرودگاه مهرآباد تهران از رئیس‌جمهور استقبال کردند.

در این سفر دو روزه که وزاری خارجه، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون علمی فناوری رئیس جمهور دکتر رئیسی را همراهی می‌کردند، ۱۱ سند همکاری و یادداشت تفاهم میان مقامات ایران و اندونزی به امضا رسید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر با «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی، «پوآن ماهارانی» رئیس مجلس نمایندگان، «بامبانگ سوساتیو» رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی و «کائو کیم هورن» رئیس اتحادیه آ سه آن دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی همچنین در این سفر در برنامه‌هایی جداگانه با تجار و بازرگانان اندونزی و ایران و روسای سازمان‌های اسلامی اندونزی ملاقات و گفتگو داشت.

دیدار و سخنرانی در جمع پرشور مسلمانان اندونزیایی در مرکز اسلامی جاکارتا و حضور در مسجد استقلال اندونزی همراه با اقامه فریضه نماز ظهر و سخنرانی در جمع نمازگزاران این مسجد از دیگر برنامه‌های دکتر رئیسی در سفر دو روزه به اندونزی بود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار